۰

دلیل انفجار نفتی در ماهشهر

میز نفت - سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: دلیل وقوع حادثه آتش سوزی و انفجار شرکت پتروپالایش کاوشگران، نشت بخار بنزین پیرولیز و تراکم ابر انفجاری بوده است.
انفجار نفتی در ماهشهر | میز نفت
انفجار نفتی در ماهشهر | میز نفت
به گزارش میز نفت ،محسن ادیبی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۲۳:۵۰ دقیقه شامگاه پنجشنبه در شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر رخ داد افزود:کرد وبیان کرد: این آتش سوزی باعث مصدومیت و سوختگی ۲ نفر از کارگران این شرکت شد.

وی ادامه‌داد: در زمان حادثه یک تانکر در حال تخلیه مواد و یک تانکر دیگر در حال بارگیری بوده که بلافاصله از محل "لودینگ" شرکت جدا شده و به خارج از محوطه آتش هدایت شدند.

ادیبی با بیان اینکه آتش به دلیل نشت بخار بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرآیندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بوده است گفت: ایجاد آتش در محوطه برج تصفیه خانه بنزین پیرولیز، بخش هایی از سوله بویلر حرارتی را نیز در برگرفت.

سخنگوی شرایط اضطراری در خصوص روند مهار آتش سوزی در شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر بیان کرد:با اقدام سریع و به موقع آتش نشانی سازمان منطقه ویژه با همکاری تیم اعزامی از پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) و اداره این بندر در لحظات اولیه آتش مهار شد.

ادیبی گفت: این آتش سوزی یک حادثه فرآیندی بوده و هیچ گونه تهدید بیرونی تاثیر گذار نبوده است.

بر اساس این گزارش، شرکت پترو پالایش کاوشگران ماهشهر با کاربری تصفیه DPG (بنزین پیرولیز) در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر قرار دارد. این شرکت در زمینه‌ بازیافت پی ای جی و تبدیل آن به محصول منو اتیلن گلایکول در صنایع پایین‌دستی الفین، که کاربری محصول آن در صنایع رنگ‌سازی، حلال و ... است در حال فعالیت دارد.



منبع : ایران
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 32748
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *