۱
حلقه مریدان در پتروپارس

روایتی از یک مناقصه نفتی

میز نفت - ​حواشی بوجود آمده در شرکت پتروپارس بر سر یک مناقصه بحث برانگیز، موجب شده تا سوالات مهمی در برخی نهادهای نظارتی ایجاد شود.
پتروپارس | میز نفت
پتروپارس | میز نفت
به گزارش میز نفت، ماجرا از آن قرار است که شرکت پتروپارس به‌عنوان متولی توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی برای تعمیرات چند حلقه چاه، مناقصه ای در ابتدای سال جاری برگزار کرده است. اما پس از بازگشایی پاکات مالی و مشخص شدن این موضوع که شرکت برنده، تامین کننده منافع سیاسی حلقه مریدان نیست،

علی رغم حضور یک شرکت در مناقصه از شرکت های متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام، اقدام به اخذ استعلام و مذاکره با دو شرکت دیگر از شرکت های تابعه ستاد اجرایی فرمان امام کرده است. نکته جالب اینکه به رغم همه این اقدامات، همچنان پیشنهاد جدیدی که کمتر از نرخ کشف شده در مناقصه باشد، یافت نشده و همین موضوع سبب ایجاد تعلل در واگذاری پروژه به شرکت برنده شده است. 

لذا در شرایطی که محسن خجسته مهر بیش از هر زمان دیگری، نیازمند جلب نظر مقامات ارشد سیاسی دولت و ستاد اجرایی فرمان امام برای تداوم حضور خود در شرکت ملی نفت ایران می باشد، این موضوع برای تعیین تکلیف نهایی روی میز وی قرار دارد. 

به هر حال، مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران به آسانی به دست نیامده و همه منصوبان و حلقه مریدان به خوبی می دانند که حفظ این موقعیت بر هر موضوع دیگری تقدم دارد.

روزهای آینده مشخص می کند که در شرایط پیش رو، قرار است پایبندی به اصول و قواعد رقابت سالم در فضای مناقصه باقی بماند یا برای هدف بزرگ تر، قرار است زمین بازی عوض شود؟

جزییات بیشتر در روزهای آینده منتشر می شود.
يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 33739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *