۰

ادعای عجیب صدراعظم آلمان

میز نفت - صدراعظم آلمان اعلام کرد که این کشور برای قطع کامل واردات گاز از روسیه آماده است.
اولاف شولتز | میز نفت
اولاف شولتز | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان طی سخنانی گفت که این کشور می‌تواند بحران کنونی انرژی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کند و آماده است و برای قطع کامل واردات گاز از روسیه آماده است.

این مقام آلمانی در یک سخنرانی تصویری گفت: ما در شرایط بسیار جدی به سر می‌بریم، اما آماده هستیم؛ به عنوان مثال برای قطع واردات گاز از روسیه به خاطر درگیری نظامی با اوکراین آماده‌ایم.

صدراعظم آلمان ادامه داد: ما ترمینال‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شمال آلمان برای واردات LNG آماده کرده‌ایم. دست به ذخیره‌سازی گاز زده‌ایم و دوباره در حال استفاده از ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های زغال سنگی خود هستیم. در ابتدای سال آینده ما این فرصت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم خواهیم داشت تا از نیروگاه‌های هسته‌ای باقیمانده در جنوب در صورت نیاز استفاده کنیم.
شولتز می‌گوید: دولت این کشور یک بسته کمکی جامع برای حمایت از کسانی که نمی‌تواند با چنین بحران مالی کنار بیایند، آماده کرده است.

از هفته گذشته که صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله مهم نورداستریم 1 به اروپا تا مدت نامعلومی متوقف شده، بحران گازی در اروپا بسیار شدیدتر شده است. اگرچه روس‌ها به صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله عبوری از اوکراین ادامه می‌دهند اما میزان آن در مقایسه با حجم صادرات گاز روسیه قبل از بحران اوکراین بسیار کمتر است.

در آلمان کمبود سوخت باعث شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به ورشکستگی احتمالی شرکت‌های توزیع گاز شده است.

چند روز پیش کلوس دیتر مائوباخ، مدیرعامل شرکت واردات گاز یونیپر آلمان هشدار داد که این کشور ممکن است در فصل زمستان مجبور به سهمیه‌بندی گاز شود.

بر اساس ارزیابی بانک گلدمن ساکس سهمیه‌بندی در آلمان به معنای از دست رفتن 65 درصد صنعت این کشور خواهد بود.

بر اساس آمارهای رسمی انبارهای ذخیره‌سازی گاز در آلمان هم اکنون 85 درصد پر هستند، اما با این حال کلوس مولر، دبیر نهاد سیاست‌گذاری در حوزه انرژی این کشور ماه گذشته هشدار داده حتی در صورت رسیدن این رقم به 95 درصد میزان آن برای فقط دو ماه تقاضای گاز آلمان کافی خواهد بود.



منبع : فارس
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 33860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *