۰

دفاع تمام قد امارات از عربستان در برابر آمریکا

میز نفت - وزیر انرژی امارات گفت: تصمیم گروه اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار سیاسی نبوده، بلکه به طور کامل فنی بوده است.
سهیل محمد المزروعی | میز نفت
سهیل محمد المزروعی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت‌های امارات گفت که تصمیم گروه اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی سیاسی نبوده، بلکه فنی بوده است.

وی در توئیتر نوشت که من می‌خواهم شفاف‌سازی کنم که تصمیم اخیر اوپک پلاس که به اتفاق آراء تصویب شده، کاملا فنی بوده و هیچ تمایل سیاسی در پس آن نبوده است.

گروه اوپک پلاس در نشست اخیر خود در وین اتریش تصمیم گرفتند تا تولید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجموع 2 میلیون بشکه در روز از ابتدای ماه نوامبر کاهش داده و تا پایان سال 2023 توافق خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پابرجا نگه دارند. روسیه و عربستان قرار است، در مجموع 526 هزار بشکه در روز از تولید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داده و هر کدام 10.5 میلیون بشکه روزانه نفت وارد بازار کنند. کشورهای عضو گروه اوپک پلاس قرار است، در مجموع روزانه 41.856 میلیون بشکه نفت راهی بازار جهانی کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در این مورد گفته این اقدام با هدف ایجاد تعادل در بازار انجام شده است، اما کاخ سفید در واکنش به تصمیم اوپک پلاس گفته که عربستان در حال تنظیم کردن سیاست‌های خود در حوزه انرژی با روسیه است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم صحبت‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره تجدیدنظر در روابط واشنگتن و ریاض مطرح کرده است.


منبع : فارس
 
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 34089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *