۰

میزان تولید ایران از پارس جنوبی

میز نفت - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع بزرگ گازی کشور خبر داد و گفت: این مجموعه با بهره‌مندی از توان و دانش بومی متخصصان و کارکنان پرتلاش، تأمین‌کننده ۷۵ درصد از گاز مورد نیاز کشور است.
پالایشگاه گازی در پارس جنوبی | میز نفت
پالایشگاه گازی در پارس جنوبی | میز نفت
به گزارش میز نفت، احمد باهوش در دومین روز نشست هم‌اندیشی «ورود به فصل سرما» اظهار داشت: هم‌اکنون سهم گاز از سبد انرژی فسیلی کشور ۷۳.۷ درصد و سهم پارس جنوبی از تأمین این نیاز کشور بیش از ۵۰ درصد از این مقدار است که در مجموع تولید و وجود ۵۰ درصد از مخازن ذخیره‌سازی گاز ایران ۷۵ درصد گاز کشور در ۱۳ پالایشگاه این مجتمع تولید می‌شود.
 
وی گفت: امروز گاز به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده انرژی کشور و ارتباط تنگاتنگ با تولیدات صنایع مختلف تجاری، صنعتی، گردشگری و برای همه فصل‌های سال اهمیتی بسیار دارد، با این جایگاه و اهمیتی که تأمین گاز در امنیت، تولید، صنعت و تجارت کشور به دست آورده است، دیگر نمی‌توان شاخص اوج مصرف و اهمیت ویژه آن را تنها برای فصل سرد سال در نظر گرفت و باید در همه ماه‌های سال به آن توجه ویژه و نگاهی ژرف داشت.
 
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با برنامه‌ریزی شاخص می‌توان به تولید و فرآورش گاز و محصولات جانبی سرعت داد و در سایه همدلی و کارگروهی، فعالیت نو و فناورانه بهترین اقدام‌ها را در مجتمع گاز پارس جنوبی ثبت کرد.
 
وی به جایگاه رفیع سرمایه انسانی در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره و گفت: مجتمع فاخر گاز پارس جنوبی اکنون با ۱۷ هزار و ۸۸۹ نفر نیروی کارآمد به‌صورت رسمی، پیمانی و قراردادی فعال هستند و این مجتمع گازی روزانه توانایی تولید ۷۵۰ هزار میلیون متر مکعب گاز را داراست.
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۱
کد مطلب: 34226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *