۰

شاکیان سالاری | عکس

میز نفت - اتفاقات عجیب در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و عقب‌ماندگی اورهال پالایشگاه‌های نفتی کشور، موجب شده تا روند تأمین برخی سوخت‌های استراتژیک مانند گازوییل، اعتراض وزیر نفت و مقامات بلندپایه دولت را در پی داشته است. مدیریت جلیل سالاری این روزها، تبدیل به پاشنه آشیل وزارت نفت شده است.
به گزارش میز نفت، سالاری را باید یکی از ضعیف ترین مدیران تاریخ شرکت ملی پالایش و پخش دانست که در حوزه مدیریتی خود، عملکردی ضعیف را به جای گذاشته و موحب بروز انتقادات بسیاری شده است.

یکی از مهمترین انتقادات وارده به سالاری، بی توجهی به افزایش ظرفیت پالایشی کشور است از جمله پروژه های جدید مانند پتروپالایشگاه شهید سلمیانی.

ساخت پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای شهید سلیمانی همچنان گرفتار تعدد سهامداران بخش خصوصی است که نه حاضر به پیشبرد کار هستند و نه کنار رفتن از پروژه.

ترکیب سهامداران این پروژه به گونه‌ای تعیین شده که شرکت دولتی پالایش و پخش با سهم حداقلی ۱۰ درصد توانایی سرخط کردن سایرین را نداشته باشد.

سهامداران این پروژه پیش‌تر با عدم پرداخت قدرالسهم چند میلیارد تومانی در ثبت شرکت و آغاز عملیات اجرایی تعلل ایجاد می‌کردند و حال در آخرین نسخه از مانع‌تراشی‌ها مشخص شده که در فرآیند ثبت شرکت، دو امضاکننده از بانک تجارت و ملت دارای بدهی مالیاتی هستند و سامانه مانع ثبت نهایی شده است.

طبق اعلام شرکت پالایش و پخش، این شرکت پس از مشاهده تعلل سهامداران پیشنهاد تعیین مجری و آغاز سریعتر عملیات اجرایی را ارائه کرد و قصد داشت از فروردین امسال کار را آغاز کند که با مخالفت سایر سهامداران مواجه شده است.

شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 34495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *