۰

افت بی‌سابقه قیمت نفت خام روسیه

میز نفت - یک مقام ائتلاف سقف قیمتی G7 روز جمعه به رویترز گفت که مکانیسم سقف قیمت نفت روسیه همچنان به اهداف خود نمی‌رسد.
صنعت نفت روسیه | میز نفت
صنعت نفت روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت، اوایل روز جمعه، روسیه اعلام کرد که تولید نفت خام را به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد - تولید نفت خام، نه تولید نفت خام و میعانات گازی - در حالی که معاون نخست‌وزیر روسیه، الکساندر نواک، هشدار داده بود که خطر کاهش تولید نفت خام در سال جاری وجود دارد. این کاهش تولید در نتیجه ممنوعیت واردات اتحادیه اروپا و محدودیت های قیمتی G7 برای نفت خام و فرآورده های نفت خام آن صورت می‌گیرد.

با این حال، مقام G7 نسبت به صحت گزارش های روسیه در مورد کاهش تولید نفت هشدار داد.

تا این هفته، به طور گسترده گزارش شده بود که تولید و صادرات نفت خام روسیه به دلیل محدودیت‌ها و سقف قیمت‌ها با سرعت زیادی ادامه می‌یابد، به طوری که وزارت روسیه در ماه گذشته 9.8 تا 9.9 میلیون بشکه در روز گزارش داد که مشابهی نزدیک به نوامبر و دسامبر است. این رقمی است که با وجود اقدامات جدیدی که برای مجازات روسیه به دلیل عملیات نظامی اش در اوکراین طراحی شده است، برآورد شده‌است.

نفت خام اورال روسیه به 30 دلار در هر بشکه کمتر از معیار بین المللی نفت خام برنت کاهش یافته است و بودجه روسیه در ماه ژانویه به کسری خورده‌است. کاهش تولید نفت به نمایندگی از روسیه می تواند معیار برنت را تقویت کند و به طور ناخواسته قیمت اورال را نیز افزایش دهد. کرملین گفت که با برخی از اعضای اوپک پلاس در مورد تصمیمش برای کاهش تولید نفت صحبت کرده است، اما دو نماینده اوپک پلاس به رویترز گفتند که اوپک پلاس هیچ برنامه ای برای کاهش تولید ندارد.

روسیه تاکنون توانسته است خریداران مشتاقی را در بازار آسیا برای نفت خام خود بیابد که عمدتاً برخلاف تحریم های غرب است.
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۵۸
کد مطلب: 34945
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *