۰

آخرین رقم صادرات گاز روسیه به اروپا

میز نفت - شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که حدود ۴۰ میلیون متر مکعب گاز در روز از طریق ایستگاه پمپاژ "سودژا" از طریق اوکراین به اروپا صادر می‌کند.
صادرات گاز روسیه به اروپا | میز نفت
صادرات گاز روسیه به اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت  به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت گازپروم روسیه 39.3 میلیون متر مکعب گاز در روز از طریق ایستگاه پمپاژ سودژاSudzha  از طریق اوکراین به اروپا صادر می‌کند.

یکی از نمایندگان گازپروم روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که درخواست تحویل گاز از منطقه سوخانوفکا توسط طرف اوکراینی رد شد.

وی گفت: گازپروم در تاریخ 5 مارس گاز روسیه را برای ترانزیت از طریق خاک اوکراین به میزان تایید شده توسط طرف اوکراینی از طریق ایستگاه پمپاژ گاز سودژا، (به میزان) 39.3 میلیون متر مکعب تامین می‌کند.

این مقام گازپروم در ادامه افزود: درخواست برای تحویل از طریق سوخانوفکا رد شد.

روز قبل حجم گاز پمپ شده به اروپا از طریق اوکراین به 39.1 میلیون متر مکعب رسیده بود.

گزارش‌های قبلی با اشاره به داده‌های منتشر شده در وب‌سایت اپراتور سیستم انتقال گاز اوکراین گفته بود که ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک اوکراین ممکن است در 12 سپتامبر به 42.4 میلیون متر مکعب برسد.

بر اساس این گزارش، خط ترانزیت اوکراین همچنان تنها مسیر ارسال گاز روسیه به کشورهای اروپای غربی و مرکزی است.

این در حالی است که پمپاژ گاز از طریق خط لوله نورد استریم به طور کامل متوقف شده است. تامین گاز از طریق خط لوله ترکیش استریم و بلو استریم نیز برای ترکیه و کشورهای جنوب و جنوب شرق اروپا در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب: 35100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *