۰

روسیه خطاب به آمریکا: به عربستان موعظه نکن

میز نفت -سخنگوی کرملین در اظهاراتی گفت که آمریکا نباید به عربستان سعودی بگوید چطور تولید نفت خود را مدیریت کند.
امریکا و روسیه | میز نفت
امریکا و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت: آمریکا نباید به عربستان سعودی بگوید چطور تولید نفت خود را مدیریت کند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: عربستان سعودی یک کشور مستقل، یک دولت مسئول و یک بازیگر بسیار مهم در بازارهای انرژی بین‌المللی است. البته این دولت مستقل می‌تواند تصمیماتی بگیرد که به اقتصادش مربوط می‌شود. هیچ‌کس، حتی آمریکا، نباید برای عربستان سعودی درباره نحوه انجام این مورد یا آن مورد، موعظه کند.

عربستان سعودی هفته گذشته کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز تولید نفت در ژوئیه را اعلام کرد. اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نسبت به این تصمیم، واکنش خاصی نشان داد زیرا قیمت نفت در واکنش به محدودیت تولید نفت، افزایش موقتی را تجربه کرد.

اظهارات پسکوف هم واکنشی از سوی آمریکا را نداشت که برخلاف واکنش شدید واشنگتن در اکتبر سال ۲۰۲۲ بود که اوپک پلاس کاهش تولید جدید را اعلام کرد و باعث شد رئیس جمهور آمریکا، این گروه را به عواقب جدی تهدید کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پسکوف در همین کنفرانس مطبوعاتی گفت: بخش انرژی هسته‌ای روسیه با وجود تشکیل اتحاد اقتصادی جدید آمریکا و انگلیس که به دنبال خارج کردن روسیه از بازارهای انرژی هسته‌ای بین المللی است، به توسعه ادامه خواهد داد.



منبع : ایسنا 
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 35518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *