۰

آلمان از ایران نفت وارد کرد

میز نفت - مرکز آمار اروپا از واردات یک محموله بزرگ ۶۹ هزار تنی نفت خام یا فرآورده نفتی ایران توسط آلمان در سومین ماه سال جاری میلادی خبر داده است.
نفت ایران | میز نفت
نفت ایران | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مرکز آمار اروپا(یورو استات) در جدیدترین آمار منتشر شده از واردات نفت اتحادیه اروپا از واردات یک محموله بزرگ 69 هزار و 737 تنی نفت خام یا فرآورده نفتی ایران توسط آلمان خبر داده است.

آلمان که آخرین بار در اکتبر 2018 یک محموله 10 هزار تنی نفت خام یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده بود در ماه مارس 2023 پس از حدود 5 سال 69 هزار و 737 تن نفت خام یا فرآورده از ایران وارد کرده است.

اگرچه پیش تر برخی اعضای دیگر اتحادیه اروپا واردات نفت از ایران داشته اند اما این محموله بزرگترین محموله وارداتی نفت اتحادیه اروپا از ایران از زمان خروج آمریکا از برجام در سال 2018 است. واردات این حجم از نفت ایران توسط یک کشور اروپایی در حالی است که دولت آمریکا هنوز تغییری در تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران اعمال نکرده است.

علاوه بر آلمان، بلغارستان نیز به عنوان عضو دیگر اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 147 تن نفت خام یا فرآورده از ایران وارد کرده است.

در سال 2022 نیز سه کشور بلغارستان، رومانی و لهستان مقادیری نفت یا فرآورده نفتی معادل 4181 تن از ایران وارد کرده بودند.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 35523
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *