۰

شل هشدار داد

میز نفت - مدیرعامل غول انرژی انگلیس یعنی شرکت شِل، از وابستگی کشورها به نفت و گاز دفاع کرد و مدعی شد که کاهش تولید هیدروکربن‌ها «خطرناک و غیرمسئولانه» خواهد بود.
شل | میز نفت
شل | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وائل ساوان، مدیرعامل غول انرژی انگلیس یعنی شرکت شِل، از وابستگی کشورها به نفت و گاز دفاع کرد و مدعی شد که کاهش تولید هیدروکربن‌ها «خطرناک و غیرمسئولانه» خواهد بود.

ساوان روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی این گونه استدلال کرد که جهان هنوز «به شدت به نفت و گاز نیاز دارد» و تغییر رویکرد کشورها و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر آنقدر سریع اتفاق نمی‌افتد که بتواند جایگزین نفت و گاز شود.

بر اساس این گزارش، سال گذشته، کمیسیون اروپا از اتحادیه اروپا خواست تا برای پایان دادن به وابستگی خود به نفت و گاز روسیه، روی آوردن به انرژی سبز را سرعت بخشد اما تلاش برای کنار گذاشتن سوخت ارزان روسیه باعث افزایش قیمت انرژی شد و به بحران شدید هزینه‌های زندگی در سراسر قاره سبز منجر شد.

ساوان مدعی شد که کاهش تولید سوخت‌های فسیلی با محدود کردن عرضه جهانی انرژی و بالا بردن قبوض مصرفی در مواجهه با تقاضای فزاینده چین و هوای سرد در اروپا، خطر تشدید رکود اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

شرکت نفت و گاز شِل توسط فعالان محیط زیست شدیداً مورد انتقاد قرار گرفته است.

پروفسور امیلی شاکبورگ، دانشمند هواشناسی و استاد دانشگاه کمبریج، می‌گوید که این شرکت «به جای آنکه به آسیب‌پذیرترین افراد جامعه این گونه القا کند که بهترین نحوه خدمت به آن‌ها طولانی کردن استفاده از نفت و گاز است»، باید روی تسریع روند «انتقال سبز» تمرکز کند.

آنتونیو گوترش، رئیس سازمان ملل متحد نیز اخیراً سرمایه‌گذاری در زمینه تولید نفت و گاز را «جنون اقتصادی و اخلاقی» توصیف کرده است.

مدیرعامل شرکت شِل در توضیح این اظهارات تاکید کرد که "آنچه خطرناک و غیرمسئولانه است، کاهش (جهانی) تولید نفت و گاز است تا هزینه زندگی، همانطور که سال گذشته شاهد بودیم، دوباره شروع به افزایش کند."

ساوان اظهار داشت که عجله اتحادیه اروپا برای جایگزینی انرژی روسیه در سال گذشته - که شامل جنون خرید گاز طبیعی مایع LNG بود - به جنگ قیمت پیشنهادی در بازار دامن زد و کشورهای فقیرتر مانند پاکستان و بنگلادش را از این گاز محروم کرد.

وی گفت: آنها گاز ال‌ان‌جی را از آن کشورها محروم کردند و کودکان مجبور بودند در زیر نور شمع کار و تحصیل کنند.

ساوان افزود: اگر می‌خواهیم یک انتقال (سبز) داشته باشیم، باید یک انتقال عادلانه صورت بگیرد به طوری که تأثیر مثبت آن فقط برای بخشی از جهان نباشد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اخیراً پیش‌بینی کرده است که نفت برای آینده قابل پیش‌بینی غیرقابل جایگزین خواهد ماند و اشتهای جهان برای نفت خام تا سال 2045 به 110 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 35662
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *