۰

تجمع نفتکش‌های سعودی در آب‌های مصر

میز نفت -تعداد ابرنفتکش‌های سعودی که در سواحل مصر تجمع کرده بودند، بار دیگر افزایش یافت.
نفتکش‌های سعودی | میز نفت
نفتکش‌های سعودی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تعداد ابرنفتکش‌هایی که نزدیک بندر عین سخنه مصر (واقع در بخش جنوبی خط لوله متصل کننده دریای سرخ به دریای مدیترانه) لنگر انداخته‌اند، به هشت کشتی افزایش یافت. تعداد ابرنفتکش‌های متوقف در این محدوده، در اوج خود به ۱۰ کشتی رسیده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شش نفتکش که حامل حدود ۱۲ میلیون بشکه نفت هستند، سعودی بوده و در بندر ینبع بارگیری کرده‌اند. اولین نفتکش از این گروه که به این منطقه رسید، حدود ۲۰ روز است که شناور مانده است. دو نفتکش دیگر که چینی بوده و حامل نفت عربستان سعودی هستند، به مدت بیش از ۵۰ روز است که در آبهای ساحلی منتظر مانده‌اند.

اجتماع غیرمعمول ابرنفتکش‌های سعودی حامل نفت، نخستین بار اوایل ژوئن در سواحل دریای سرخ مصر دیده شدند. با این حال، اواخر ژوئن، سیگنال‌هایی مشاهده شد که از آغاز پراکنده شدن این کشتی‌ها حکایت داشت و دو ابرنفتکش‌ از ۱۱ ابرنفتکش دیگر در نزدیکی عین سخنه نبودند.

آمار ورتکسا نشان داد تا ۱۶ ژوئن، ۱۰ نفتکش از نوع VLCC که حامل حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت بودند، نزدیک عین سخنه شناور بودند و دو ابرنفتکش دیگر به سوی مقصد مشابه حرکت می‌کردند.

علت اجتماع این نفتکش‌ها مشخص نشد و عربستان سعودی هم در این باره توضیحی نداد. اکثر ابرنفتکش‌های حامل نفت عربستان سعودی معمولا بدون عبور از کانال سوئز، نفت را به پایانه عین سخنه تحویل می‌دهند. محتمل‌ترین دلیل اجتماع این نفتکش‌ها، عدم وجود ظرفیت ذخیره سازی بوده است.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 35666
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *