۰

عطش آسیایی ها برای نفت آمریکا

میز نفت - آسیا ماه میلادی آینده، حجم بالایی نفت خام از آمریکا، وارد می‌کند.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بین ۱.۵ تا ۱.۹ میلیون بشکه در روز نفت آمریکا که عمده آن، گرید نفتی دبلیو تی آی میدلند است، در ماه اوت روانه آسیا می‌شود که نزدیک به رکورد ۲.۲ میلیون بشکه در روز واردات نفت آسیا از آمریکا در آوریل است.

دبلیو تی آی، همچنان گرید نفتی جذابی برای پالایشگاه‌های آسیاست که آن را در مقایسه با نفت دوبی که قیمت پایه خاورمیانه است، ارزان‌تر می‌بینند. اختلاف بین این دو گرید نفتی تا پنج شنبه گذشته، به پنج دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید که کمتر از شش دلار و هشت سنت در ژوئن اما بالاتر از سه دلار و ۹۳ سنت در ماه مه بود.

سیل واردات نفت خام از آمریکا، در پی افزایش قیمت فروش رسمی نفت عربستان سعودی در دو ماه اخیر، به آسیا سرازیر می‌شود.

یک بازرگان سنگاپوری به رویترز گفت: چین در ماه‌های اخیر، نفت کمتری از عربستان سعودی دریافت کرده و از نفت مناطق دیگر برای پر کردن این شکاف عرضه، استفاده کرده است. شرکت مشاوره "انرژی اسپکتس" انتظار دارد واردات نفت از آمریکا به آسیا، در سه ماهه سوم امسال افزایش پیدا کند. این شرکت به رویترز گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم صادرات آمریکا به آسیا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه دوم، رشد خواهد کرد و چین و حتی ژاپن، محموله‌های نفت میدلند را خریداری می‌کنند.

ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به میزان حدود ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافت که تا حدودی به دلیل صادرات بالاتر نفت بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، خبر افزایش خرید نفت آمریکا توسط آسیا در حالی منتشر شد که چند روز قبل، سنای آمریکا، متممی را برای لایحه دفاعی سالانه تصویب کرد که صادرات نفت خام به چین از ذخایر نفت استراتژیک را ممنوع خواهد کرد. این متمم، با حمایت گسترده هر دو حزب حاکم آمریکا روبرو شده است.



منبع : ایسنا 
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 35732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *