۰

انگلیس بدنبال خودکفایی بیشتر در انرژی

میز نفت - انگلیس در راستای تلاش برای خودکفایی بیشتر در انرژی، صدها مجوز استخراج نفت و گاز در دریای شمال صادر می‌کند.
نفت انگلیس | میز نفت
نفت انگلیس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، برنامه‌هایی برای بیش از ۱۰۰ مجوز این چنینی را تائید کرد که اوایل امسال تقاضا برای دریافت مجوز را به دنبال داشت و اعلام کرد که در آینده، صدها مجوز صادر خواهد شد. وی همچنین حمایت جدید برای دو خوشه جذب و ذخیره سازی کربن در اسکاتلند و شمال انگلیس را اعلام کرد.

انگلیس دستیابی به سطح کربن خنثی را تا سال ۲۰۵۰ هدف گذاری کرده اما نخست وزیر این کشور گفته است، انتظار می‌رود حتی تا این تاریخ، انگلیس، بیش از یک چهارم انرژی خود را از نفت و گاز تامین کند. وی گفت: سوخت‌های فسیلی داخلی جدید به بهبود امنیت انرژی کمک خواهد کرد و وابستگی به کشورهایی مانند روسیه را کاهش می‌دهد.

تلاش‌های انگلیس برای رسیدن به اهداف کربن خنثی، شکاف عمیقی میان دولت محافظه‌کار و حزب کارگر مخالف در آستانه انتخابات سال آینده ایجاد کرده است. سوناک می‌گوید این کار باید به شیوه‌ای انجام شود که به هزینه‌های خانوارها اضافه نکند.

بر اساس استدلال دولت انگلیس، مهار کاهش عرضه داخلی، ردپای کربن را در مقایسه با گزینه واردات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) کاهش می‌دهد. با این حال، این کشور با چالش‌های حقوقی از سوی کنشگران اقلیمی و گروه‌های سبز روبروست که هشدار می‌دهند افزایش تولید سوخت‌های فسیلی، برخلاف اهداف اقلیمی تعیین شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که اگر اهداف اقلیمی قرار باشد تحقق پیدا کنند، هیچ پروژه نفت و گاز نباید اجرا شود.

با این حال، سوناک گفت: مجوزهای جدید مطابق با اهداف محیط زیستی دولت است.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان "گذار دریای شمال" که رگولاتور انگلیسی است، انتظار دارد نخستین مجوزها در پاییز صادر شوند. این سازمان همچنان ۱۱۵ درخواست تولیدکنندگان برای میادین دریای شمال را در دور مجوزدهی که در ژانویه بسته شد، ارزیابی می‌کند.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 35780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *