۰

ارسال نفت از روسیه به اروپا متوقف شد

میز نفت - پمپاژ نفت در بخشی از خط لوله نفتی دروژبا که روسیه را به اروپا متصل می‌کند، در پی شناسایی نشت در مرکز لهستان در روز شنبه، متوقف شد اما انتظار می‌رود جریان نفت روز سه شنبه ازسرگرفته شود.
روسیه و اروپا | میز نفت
روسیه و اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت پرن (PERN) که اپراتور خط لوله لهستانی است، اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از دست داشتن یک شخص ثالث در نشت نفت از این خط لوله وجود ندارد. این نشت در حالی روی داد که پیش از این، خطوط لوله حامل نفت و گاز روسیه پس از آغاز جنگ مسکو در اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، هدف حملات متعددی قرار گرفته‌اند.

شرکت پرن روز یکشنبه اعلام کرد که خدمات پرن به بخش آسیب دیده یکی از خطوط بخش غربی خط لوله دروژبا رسیده است. این، خط اصلی است که نفت خام را از محموله‌های ارسال شده از طریق دریا، به غرب انتقال می‌دهد. کارهای تعمیراتی روی این خط، در دست انجام است و انتظار می‌رود صبح سه شنبه، پمپاژ نفت ازسرگرفته شود.

پرن درباره تاثیر این اختلال روی تامین نفت آلمان، توضیحی نداد اما سخنگوی وزارت اقتصاد فدرال آلمان در برلین اعلام کرد که ما در تماس با اپراتورهای پالایشگاه‌های شرق آلمان هستیم. امنیت تامین نفت، به طور کامل تضمین شده است.

آتش نشانان و خدمات اضطراری شرکت پرن، در محل نشتی حاضر شدند ولی گزارشی از آتش سوزی وجود نداشته است.

پرن اعلام کرد که خط لوله دوم، فعالیت عادی دارد و این نشتی هیچ تهدیدی برای سلامت ساکنان محلی، ایجاد نکرده است.

این شرکت اعلام کرد تامین نفت برای پالایشگاه‌های لهستانی دچار وقفه نشده و این شرکت در تماس با شرکای آلمانی است که از طریق این خط لوله نفت دریافت می‌کنند. آلمان خرید نفت روسیه را در ژانویه متوقف کرد اما طبق گزارش مطبوعات آلمان، نفت قزاقستان از طریق این لاین، وارد می‌شده است.

خط لوله نفتی دروژبا یکی از طولانی‌ترین خطوط لوله نفتی جهان بوده و ظرفیت حمل روزانه آن، دو میلیون بشکه است. مجموع ظرفیت هر دو لاین بخش غربی این خط لوله از مرکز لهستان تا آلمان، ۲۷ میلیون تن نفت در سال است.

جریان نفت از طریق دروژبا، از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و زیرساخت خطوط لوله از آن زمان، چندین بار هدف حملاتی قرار گرفته که مسکو، اوکراین را عامل آنها می‌داند اما اوکراین این حملات را تائید نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اروپا از زمان نشت بزرگ گاز از خطوط لوله گازی نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ روسیه به اروپا که سپتامبر گذشته در دریای بالتیک روی داد، نسبت به امنیت زیرساخت انرژی خود در وضعیت آماده باش قرار گرفته است. نشست گاز از این خطوط لوله بر اثر انفجارهای نامعلومی روی داد که به هر دو خط لوله آسیب زد.

مسکو، اوکراین و غرب را مسئول این حملات می‌داند اما سران اوکراین و غرب، داشتن هر گونه مسئولیت در خصوص این حملات را انکار کرده‌اند و آن را یک اقدام خرابکارانه خوانده اند که در دست تحقیقات قرار دارد.




منبع : ایسنا 
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 35810
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *