۰
۱

رد اختلاف با عربستان در میدان آرش

میز نفت - مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه مرزهای ایران و عربستان در خلیج فارس مشخص است، گفت: مساله میدان نفتی آرش را می‌توانیم با کویت براساس تصمیمات بین‌المللی و موقعیت تاریخی دو کشور حل و فصل کنیم.
رد اختلاف با عربستان در میدان آرش
به گزارش میز نفت، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران درباره پرونده میدان نفتی - گازی آرش (الدورا) میان ایران، عربستان و کویت پرداخت و در این باره نیز اظهار داشت: ما مرزهای ایران را با عربستان ترسیم کردیم و مرزهای ما با آنها مشخص است؛ بنابراین در این موضوع با طرف سعودی اختلافی نداریم.

وی در این باره تاکید کرد: تعیین و ترسیم مرزهای دریایی ایران، عربستان سعودی و کویت همیشه روی میز بوده است و این موضوع با حسن نیت مقامات ایرانی و روابط خوب ما با کویت، پیچیده نخواهد بود و قابل حل است. ما می‌توانیم با همکاری دوستان کویتی، موضوع میدان آرش را بر اساس تصمیمات بین‌المللی و موقعیت تاریخی دو کشور حل و فصل کنیم.

علی اصغر خاجی همچنین خاطرنشان کرد: نگران این مساله نیستیم که موضوع میدان آرش میان ما و کویت مشکل ساز شود. پرونده این میدان از راه‌های مسالمت آمیز حل و فصل می‌شود و ما از سال‌های گذشته تاکنون مذاکرات فنی زیادی با کویتی‌ها داشته‌ایم.

وی همچنین افزود: نه ما چشم طمع به سرزمین کویت داریم و نه کویت به سرزمین ما و در شرایطی که سوء نیت وجود ندارد و قوانین بین‌المللی و توافقات موجود می‌تواند مبنای تصمیم گیری باشند، چرا نتوانیم به توافق برسیم؟

خاجی در پایان خاطرنشان کرد: به دور از فضای منفی که برخی رسانه‌ها می‌خواهند از آن برای ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه استفاده کنند، به حل مساله میدان آرش بسیار خوش بین هستیم.

میدان گازی آرش در مرز مشترک آبی ایران و کویت واقع شده و این میدان میان سه کشور ایران، کویت و عربستان مشترک است.

 
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۲۶
کد مطلب: 35920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
کویت و عربستان فقط سعی دارند برای ایران فرصت سوزی نمایند. مذاکره وقتی به جا است که ابهام وجود داشته باشد. بخشی از میدان آرش کاملا واضح و از چند ده سال پیش مشخصا در آب های ایران قرار دارد و شرکت نفت تاکنون کوتاهی کرده است.