۰
۱

طول خط لوله گازی در ایران

میز نفت - مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز از ۴۸۰ هزار کیلومتر خطوط گاز در کشور خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین خطوط لوله‌کشی گاز دنیا مختص به ایران است.
خط لوله | میز نفت
خط لوله | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محسن مظلوم فارسی‌باف»، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز گفت: شبکه‌های گازی کشور بسیار گسترده است به طوری که به جز کویرها، لوله‌کشی و خطوط گازرسانی در اکثر نقاط کشور داریم به طوری که ۴۸۰ هزار کیلومتر خطوط گازرسانی در کشور داریم.

او ادامه داد: بزرگترین شبکه گاز دنیا متعلق به ایران است، در حال حاضر ۳۰ میلیون مشترک گاز در کشور داریم و نزدیک ۱۰۰ درصد شهرهای کشور گازرسانی شده‌اند.

فارسی باف گفت: تا پایان دولت سیزدهم تمامی روستاها بخصوص مناطق صعب‌العبور به شبکه گاز متصل می‌شوند، شرکت ملی گاز ایران برای تقویت شبکه گاز در شمال و شمال شرق کشور برنامه‌های متعددی دارد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز گفت: در دی ماه سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز در دی ماه رقم خورد که این واقعا مصرف زیادی برای کشور است همچنین در شرایط گرم تابستان مصرف خانگی ۱۰ درصد است ولی در زمستان این عدد افزایش می‌یابد.

او گفت: ما چالش اساسی در تامین گاز نداریم ولی منظور این نیست که مشترکان الگوی مصرف گاز را در نظر نگیرند. بخش خانگی و تجاری بیش از ۴۴ درصد از کل تولید را مصرف می‌کنند.

به گفته فارسی باف، ۹۷ درصد از شهرها و ۹۰ درصد روستاها گازرسانی شده‌اند.

او گفت: میانگین گاز تحویلی به نیروگاه‌ها سال گذشته از ابتدای تابستان تا پایان مردادماه ۲۷۴ میلیون مترمکعب در روز بود که این مقدار امسال و در همین بازه زمانی به روزانه ۳۰۶ میلیون مترمکعب رسیده و نشانه افزایش ۱۲ درصدی این شاخص است.
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 35922
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
480 هزار کیلومتر!!! حالتون خوبه! مگر لوله های نیم اینچ را هم حساب کرده باشند.