۰
وزیر نفت دست به آمارسازی زد

عددسازی گازی اوجی برای زمستان

میز نفت – جواد اوجی در حالی با اعلام تزریق گاز به شبکه سراسری مصرف، ادعا کرده که تولید گاز 30 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته که گفته‌های سال گذشته وی نشان می‌دهد، او به عددسازی گازی برای زمستان امسال روی آورده است.
جواد اوجی - میز نفت
جواد اوجی - میز نفت
به گزارش میز نفت، جواد اوجی وزیر نفت روز گذشته با بیان اینکه امروز ۸۵۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق شده که این رقم بی‌سابقه بوده است، گفت: امسال از پیش تدابیر لازم اندیشیده شد و در زمینه تولید گاز نسبت به پارسال روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش تولید را از فازهای پارس جنوبی و میدان‌های مستقل گازی در شرکت نفت مناطق مرکزی داشته‌ایم، همچنین با جمع‌آوری گازهای مشعل حجمی به تولید گاز اضافه شد.
 
این ادعا در حالی مطرح شده است که گفته‌های وی در تاریخ 26 دی 1401 موضوع دیگری را آشکار می‌کند؛ اوجی که در آن تاریخ به برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری رفته بود، گفت: امروز تولید گاز خام به عدد ۹۸۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است. تولید گاز خروجی از ۲۱ پالایشگاه گازی کشور نیز عدد ۸۴۸ میلیون مترمکعب است.

عددسازی گازی اوجی برای زمستان - میز نفت
*خبر منتشر شده در خبرگزاری ایرنا 


با توجه به رقم جدید 851 میلیون مترمکعب و رقم 848 میلیون مترمکعب سال گذشته، تفاوت تولید بین این دو سال، تنها 3 میلیون مترمکعب بوده و نه 30 میلیون مترمکعب؛مگر آنکه وزیر نفت عدد افزایش تولید گاز را به «ریال» حساب کرده و یک صفر را به عدد واقعی اضافه کرده باشد.
 
البته ازاین‌گونه گاف ها و دستاورد سازی‌ها طی دو سال اخیر به‌وفور دیده می‌شود اما پرسش اینجاست که مسئولان وزارت نفت چه حسابی روی حافظه تاریخی رسانه‌ها بازکرده‌اند که این‌گونه و در روز روشن، در پی ارائه اطلاعات غلط به مردم و البته رئیس‌جمهور هستند.
 
 
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۳۳
کد مطلب: 36972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *