۰

پتروشیمی در میانکاله مجوز استقرار ندارد

میز نفت -رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در ارتباط با پروژه میانکاله درخواست مجوز به سازمان حفاظت محیط‌زیست رسیده و هیچ مجوز استقرار ندارد.
به گزارش میز نفت به نقل از فارس،  ماجرای پرفراز و نشیب میانکاله کماکان موضوع داغی است که هرازچندگاهی مسائل مختلفی درباره آن مطرح می‌شود؛ درحالی صحبت از استقرار پتروشیمی در میانکاله به گوش می‌رسد که علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این‌باره، اظهار کرد: معمولا مدیریت سرزمین در هر کجای دنیا برای خودش ضوابط و قوانینی دارد؛ آنچه که معمولا می‌بینیم برای هر درخواستی، ایجاد صنعت و یا هر تاسیساتی ضوابطی برای استقرار وجود دارد و مکان‌یابی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعت برای خودش قانون دارد، افزود: به این معنا که اگر قرار است تاسیسات یا صنعتی بارگذاری شود درخواست  به مجموعه تخصصی تحت عنوان اداره کل حفاظت محیط‌زیست کشور به عنوان مدیریت سرزمینی کشور در قالب تیم‌های کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور بیان کرد: براساس قوانین و آیین‌نامه‌های موجود جواب  رد یا قبول داده می‌شود یا اینکه تمهیداتی توصیه می‌شود تا آن صنعت یا کاربری جدید انجام شود یا نشود.

سلاجقه تصریح کرد: در ارتباط با پروژه میانکاله درخواست مجوز به سازمان حفاظت محیط‌زیست رسیده و هیچ مجوز استقرار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات موضع‌گیری‌ها و جبهه‌گیری‌هایی می‌شود درحالی‌که سازمان حفاظت محیط‌زیست یک سازمان کاملا تخصصی و بی‌طرف است که به نمایندگی از ملت ایران مدیریت سرزمین خود را برعهده دارد و برای خودش قوانین و آیین‌نامه‌هایی دارد که منطبق بر آن بررسی می‌شود و در رابطه با میانکاله هم بحث همین است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: مجموعه‌ای که تحت عنوان پارک امیرآباد مطرح می‌شود که باید پروپیلن تولید می‌کند این مجموعه درخواست داده و باتوجه به شرایطی که داشته مجوز زیست‌محیطی ندارد.

سلاجقه گفت: در این زمینه نه مسائل شخصی و مسائل دیگر مطرح نیست بلکه ما به خادم ملت هستیم و مردم به ما اعتماد کردند.
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۸
کد مطلب: 35924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *