۰

جلوگیری شورون از اعتصاب در استرالیا

میز نفت - شرکت شورون از رگولاتور استرالیایی خواست به حل اختلاف با اتحادیه‌های پایگاه‌های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) در استرالیا، کمک کند تا از ادامه اعتصاب‌های جزئی کارگران جلوگیری شود.
شورون | میز نفت
شورون | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سخنگوی شورون اعلام کرد: این شرکت آمریکایی از کمیسیون کار منصفانه استرالیا خواست برای تاسیسات پایین دستی گورگون و ویت استون، اعلامیه‌های چانه‌زنی حل نشدنی را صادر کند و به درخواست مشابهی در ارتباط با سکوی ویت استون، افزود.

اعتصاب در این پایگاه‌ها که سال میلادی گذشته، حدود هفت درصد از ال‌ان‌جی جهان را تامین کردند، از روز جمعه آغاز شد و شاخص‌های قیمت بازار گاز را صعودی کرد. این کمیسیون تائید کرد که سه درخواست از شورون دریافت کرده و آنها را روز سه شنبه بررسی خواهد کرد.

تحت مقررات جدید که از ژوئن به اجرا درآمد، طرفین دعوا پس از برگزاری مذاکرات دستمزد به مدت حداقل ۹ ماه یا تحت برخی شرایط دیگر، می‌توانند از این کمیسیون برای اعلامیه‌ چانه‌زنی حل نشدنی، درخواست کنند. اگر این تقاضا مورد موافقت قرار گیرد، این کمیسیون می‌تواند شرایط و مفاد اشتغال را تعیین کند.

سخنگوی شورون گفت: در طول فرآیند مذاکرات تاکنون، پیشنهادها و امتیازات سخاوتمندانه و با حسن نیت را عرضه کرده‌ایم. اما اتحادیه‌ها خواستار شرایطی هستند که بسیار بالاتر از وضعیت بازار است.

بر اساس گزارش رویترز، اعتصاب‌های جزئی شامل توقف کار و ممنوعیت انجام اضافه کار و بعضی از وظایف است. اعضای اتحادیه «اتحاد فراساحلی» که شامل دو اتحادیه اصلی است، اعلام کردند در صورت عدم دستیابی به توافق، قصد دارند از ۱۴ سپتامبر، کار را به مدت دو هفته کاملا متوقف کنند.



منبع : ایسنا 
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 35972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *