۰

عربستان به تعهد نفتی خود عمل می‌کند

میز نفت - شرکت آرامکوی عربستان به خریداران نفت خود در شمال آسیا اعلام کرد ادامه کاهش تولید داوطلبانه مانع عرضه نفت به این کشورها طبق قراردادهای موجود نخواهد شد.
آرامکوی عربستان | میز نفت
آرامکوی عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت آرامکوی عربستان به حداقل 5 خریدار نفت خود در شمال آسیا اعلام کرده علی رغم ادامه کاهش تولید داوطلبانه، کاملا به تعهدات خود برای عرضه نفت در ماه اکتبر پایبند خواهد بود.

بزرگترین صادر کننده نفت دنیا هفته گذشته اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داد. بدین ترتیب قیمت شاخص نفت خام برنت برای اولین بار در سال جاری به بیش از 90 دلار در هر بشکه رسید.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب را در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار یعنی 10 سنت در هر بشکه نسبت به ماه گذشته افزایش داده است.

پالایشگاه‌های چین در ماه اکتبر تقریباً به اندازه ماه سپتامبر از نفت خام عربستان دریافت می‌کنند، یعنی حدود 50 میلیون بشکه.

نفت خام عربستان علی رغم افزایش قیمت متعادلی که داشته، هنوز هم گرانتر از سایر نفت‌های خام است ،اما پالایشگاه‌ها به خاطر قراردادهای بلند مدت خود، نمی‌توانند واردات نفت از این کشور را کاهش دهند. برخی پالایشگاه‌های چین مدت‌هاست به دنبال کاهش خرید نفت از عربستان هستند.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 35976
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *