۰

آرامکو در فکر افزایش ظرفیت تولید

میز نفت -دولت عربستان سعودی از شرکت آرامکو خواست افزایش ظرفیت تولید نفت خود به ۱۳ میلیون بشکه در روز را متوقف کرده و به جای آن، ظرفیت تولید ۱۲ میلیون بشکه در روز را حفظ کند.
آرامکو | میز نفت
آرامکو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، این اقدام تعجب برانگیز، چند ماه پس از آن صورت گرفت که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان اعلام کرد میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا ظرفیت تولید خود را تا سال ۲۰۲۷، به سطح بالاتری افزایش دهد زیرا تقاضا در چین و هند همچنان رشد می‌کند. عربستان سعودی در حال حاضر، حدود ۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند و تولیدش را در راستای اقدامات اوپک پلاس برای حمایت از بازار جهانی نفت و جلوگیری از مازاد عرضه، محدود نگه داشته است.

آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد دستورالعمل هزینه سرمایه خود را در زمان انتشار نتایج مالی سالانه‌اش در مارس، به‌روزرسانی خواهد کرد.

این تغییر برنامه باعث شده است معامله‌گران، دیدگاه عربستان سعودی درباره آینده مصرف نفت را زیر سوال ببرند. هر چند نفت، ستون فقرات اقتصاد عربستان سعودی مانده است، این کشور در حال توسعه کسب و کارهای دیگر مانند گاز طبیعی، مواد شیمیایی و تجدیدپذیرهاست. پول‌های آزاد شده از توسعه ظرفیت نفت، احتمالا در بخش‌های دیگر استفاده خواهند شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آرامکو همچنین ممکن است سرگرم برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از گاز طبیعی و تجدیدپذیرها باشد که نفت بیشتری را برای صادرات آزاد می‌کند.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 37018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *