۰

کاهش 1 دلاری قیمت نفت

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۸ سنت معادل ۰.۹۳ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۴۶ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت قبل از اعلام نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا از رکورد 10 ماهه‌ای که به آن رسیده بود پایین آمد. سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا چه زمانی پایان می‌یابد و چه تاثیری بر تقاضای انرژی خواهد داشت.

قیمت نفت در شرایطی کاهش یافته که ذخایر نفت خام آمریکا پایین آمده و تولید ضعیف نفت شل آمریکا حاکی از کمبود عرضه در ادامه سال جاری میلادی است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 88 سنت معادل 0.93 درصد کاهش به 93 دلار و 46 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 58 سنت معادل 0.64 درصد کاهش، 90 دلار و 62 سنت معامله می‌شود.
تحلیلگران عقیده دارند بازار نفت در حال حاضر با کمبود عرضه مواجه است و این شرایط در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم‌گیری بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد نرخ بهره هستند تا دورنمای رشد اقتصاد و تقاضا برای سوخت را بررسی کنند. نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا امروز منتشر می‌شود و انتظار می‌رود این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته باشد.

موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور حدود 5.25 میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار یک کاهش 2.2 میلیون بشکه‌ای را داشتند.
کاهش ذخایر نفت آمریکا و پایین آمدن تولید نفت شیل این کشور نگرانی در مورد عرضه به دنبال تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه را تشدید کرده است.

برخی عقیده دارند قیمت نفت خام و نفت برنت در ادامه سال جاری میلادی به 100 دلار در هر بشکه می‌رسد.
در زمینه عرض، واردات نفت خام هند برای سومین ماه پیاپی در ماه اوت کاهش یافته است. پالایشگاه‌های سومین وارد کننده بزرگ نفت در دنیا در دوره تعمیرات و نگهداری به سر می‌برند و واردات نفت روسیه را کاهش داده‌اند.



 
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 36016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *