۰

نفت به راه آهن رسید

میز نفت - راه‌آهن بوشهر - شیراز که در خلال سفرهای استانی محمود احمدی نژاد در دولت نهم تعریف شده بود، برای تامین منابع مالی خود به مشکل خورده است. دولت هم در نظر گرفته تا برای برطرف کردن این مشکل، تهاتر نفت را اجرایی کند که گویا این ایده، در مراحل پایانی تصویب قرار دارد.
به گزارش میز نفت ، راه‌آهن شیراز - بوشهر با ۵۰۰ کیلومتر طول در ۱۱ قطعه تعریف شده است؛ از این ۱۱ قطعه، دو قطعه از سمت شیراز به طول ۱۰۰ کیلومتر، ۵۰ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و از سمت بوشهر نیز قطعه ۱۱ که به بوشهر متصل می‌شود، به طول ۴۰ کیلومتر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح راه‌آهن بوشهر - شیراز از مصوبات سفر اول دولت محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم بود که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ شروع شد، اما به دلیل تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز روند اجرای پروژه کند و در بیشتر ایام سال‌های گذشته نیز متوقف شده بود.

در حال حاضر ۱۵ سال از زمان آغاز پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز می‌گذرد، ولی پیشرفت فیزیکی آن به ۱۰ درصد هم نرسیده است. با وجود این ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسفندماه سال گذشته بود که با اشاره به تکمیل راه‌آهن بوشهر - شیراز، از تامین اعتبار یک میلیارد دلای خط ریلی بوشهر خبر داد و گفت: اعتبار پروژه تامین شده و به‌زودی شاهد تسریع عملیات اجرایی از چند نقطه خواهیم بود تا عقب‌ماندگی گذشته جبران شود.

تهاتر نفت با راه آهن - میز نفت
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 36122
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *