۰

نروژ نفت و گاز بیشتری کشف کرد

میز نفت - شرکت نروژی بزرگ اکوئینور، یک اکتشاف نفت و گاز در نزدیکی میدان فراساحلی بزرگ اوزبرگ انجام داده است که می‌تواند منابع بیشتری را به این میدان اضافه کند.
نفت نروژ | میز نفت
نفت نروژ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت اکوئینور و شرکایش در این مجوز شامل پتورو، توتال انرژی و کونوکو فیلیپس، این کشف را در حدود چهار کیلومتری غرب میدان اوزبرگ در دریای شمال انجام دادند. اکتشافات در دو محدوده مختلف اریکسون و کوک انجام شد.

رگولاتور نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اکتشافات، نشان دهنده منابع اضافی مهم برای اوزبرگ است. اکوئینور و شرکایش برای بهبود شناخت این کشف و شناسایی راه‌کارهای تولید نفت و گاز، به کار خود ادامه خواهند داد.

این چاه از سکوی «اوزبرگ سی» حفر شد که یک سکوی تولید، حفاری و اقامتگاه یکپارچه در بخش شمالی این میدان است.میدان اوزبرگ در سال ۱۹۷۹ قطعی شد و در سال ۱۹۸۸ به مرحله بهره برداری رسید.

نفت استخراج شده از میدان اوزبرگ، یکی از پنج گرید نفتی میادین دریای شمال است که در ارزیابی معاملات نفت برنت، قرار دارد.

نروژ در حال سرمایه‌گذاری برای تداوم بهره برداری از منابع نفت و گاز خود بوده و تولید گاز طبیعی را در یک سال و نیم گذشته افزایش داده تا گاز بیشتری از طریق خط لوله، به اروپا ارسال کرده و از دست رفتن عرضه گاز روسیه را برای این منطقه جبران کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت نروژ اوایل امسال، توسعه ۱۹ پروژه نفت و گاز فراساحلی به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد دلار (۲۰۰ میلیارد کرون نروژ) را تائید کرد. این پروژه‌ها شامل توسعه‌های جدید، توسعه اضافی میادین تولیدکننده نفت و گاز و سرمایه گذاری برای افزایش استخراج منابع در میادین فعال هستند.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 36261
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *