۰

تشدید مهاجرت مهندسان نفت از ایران

میز نفت - توئیت وحید حاحی پور درباره مهاجرت مهندسان نفت از ایران که روزهای بدی را برای صنعت نفت ایران رقم خواهد زد.
به گزارش میز نفت، عوامل شخصی در کنار تغییر سبک زندگی و پیشرفت شغلی از جمله عواملی هستند که این مهاجرت را تسریع می بخشند.

در این بین عاملی به نام سن پایین این مهاجران سبب شده تا کشور از داشتن نیروهای نخبه و متخصص تهی شده و انگیزه های مالی و شغلی کشورهای مهاجرپذیر ما را با فقر متخصصان جوان حوزه نفت و گاز مواجه کند.

حقوق های آنچنانی و شرایط مالی بسیار بالای کشورهای خارجی سبب شده تا نیروی متخصصان ایرانی که کمتر مورد توجه و اعتنا قرار دارند با اولین پیشنهاد راهی سایر کشورها شده و زمینه را برای توسعه فنی آنها فراهم آورند.

در این زمینه شنیدن سخنان رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و ساخت صنایع نفت قابل تعمل است که می گوید: به تازگی شاهد این بوده‌ایم که برخی از کارشناسان زبده در صنایع نفت کشور، با حقوق ماهانه 3 هزار دلار در ازبکستان، حاضر به مهاجرت و کوچ از وطن شده‌اند.

فروزان عبدالهی حقوق و دستمز پایین در شرکت های داخلی را یکی از مهم ترین دلایل این مهاجرت می داند و از متولیان صنعت نفت و گاز کشور می خواهد تا در این زمینه چاره اندیشی کنند.

در این خصوص نباید از بی توجهی دولت ها به سادگی گذشت که در طول این سال ها بی توجه به دغدغه نیروی جوان حوزه نفت و گاز شرایطی را فراهم کرده اند که این متخصصان به راحتی جذب شرکت های خارجی می شوند.

تشدید مهاجرت مهندسان نفت از ایران - میز نفت
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 36266
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *