۰
چرا دولت، مالک صندوق بازنشستگی نفت شد؟

همیشه پای سالاری در میان است!

میز نفت - اینکه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در حال انتقال از وزارت نفت به مجموعه دولت است، یک مقصر ویژه ندارد؛ مقصری به نام جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی.
همیشه پای سالاری در میان است!
به گزارش میز نفت، جلیل سالاری که در دولت گذشته به منتقد تند وزارت نفت معروف بود، در سال 97 به دیوان عدالت اداری شکایت برد مبنی بر اینکه هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت، اختیار لازم را برای تصویب اساسنامه صندوق را ندارد. درحالی‌که هیئت‌امنای صندوق، همان اعضای هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت بودند و هیچ عضوی خارج از اعضای هیئت‌مدیره در هیئت‌امنا وجود نداشت.

سالاری در یک اقدام عجیب شکایتی را مطرح کرد که چرا چنین اتفاق رایجی در صندوق وجود دارد زیرا منافع عمومی در آن وجود دارد و نباید در دست شرکت ملی نفت باشد؛ دیوان عدالت اداری هم در سال 98 به این موضوع رأی داد که هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت، نمی‌تواند اعضای هیئت‌امنای صندوق بازنشستگی صنعت نفت را ندارد.

گرفتاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت از این نقطه آغاز شد؛ طبق رأی دیوان عدالت اداری، اعضای هیئت‌امنای صندوق باید توسط هیئت دولت تعیین می‌شد و اساسنامه توسط جایی جز نفت تصویب شود. همین موضوع کافی است برای اینکه هیئت دولت، امروز صاحب‌اختیار این صندوق شود و صندوق بازنشستگی نفت را صاحب شود.

امروز اما سالاری ترجیح داده سکوت کند؛ ترجیح داده خود را به راهی بزند که کسی وی را بابت آن شکایت و اشتباه مهلک سرزنش نکند.
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 36319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *