۰

پیش بینی گلدمن ساکس از قیمت نفت

میز نفت - گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت در ۲۰۲۴ را بخاطر افزایش تولید آمریکا ۱۰ دلار در هر بشکه پایین آورد و بین ۷۰ تا ۹۰ دلار اعلام کرد.
گلدمن ساکس | میز نفت
گلدمن ساکس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت در 2024 را 10 دلار در هر بشکه پایین آورد و بین 70 تا 90 دلار اعلام کرد. این بانک افزایش تولید قابل توجه آمریکا را مانع بالا رفتن قیمت نفت می‌داند.

تحلیلگران این بانک سرمایه‌گذاری طی یادداشتی در روز یکشنبه اعلام کردند افزایش ظرفیت مازاد برای کنترل شوک‌های عرضه مانع افزایش قیمت نفت می‌شود.

گلدمن حالا انتظار دارد قیمت نفت خام برنت در ژوئن 2024 به اوج 85 دلار در هر بشکه برسد و متوسط قیمت آن در 2024/2025، 81/80 دلار در هر بشکه باشد. این رقم قبلاً 92 دلار اعلام شده بود.

نفت برنت در روز دوشنبه حدود 77 دلار در هر بشکه معامله می‌شد، یعنی 20 درصد پایین‌تر از اوج قیمت آن در ماه سپتامبر. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم به حدود 72 دلار در هر بشکه رسیده بود.

تحلیلگران عقیده دارند تولید نفت در 48 ایالت پایینی آمریکا در سه ماهه پایانی سال آینده میلادی به 11.4 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

این بانک همچنین اشاره کرد تصمیم اوپک برای کاهش عرضه، بهبود اقتصاد چین، پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا و احتمال رکود اقتصاد مانع سقوط قیمت نفت خواهد شد.

در یادداشت این بانک آمده است:«عربستان احتمالاً بازار را در 2024 از نفت پر نخواهد کرد. ما انتظار داریم کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس (1.7 میلیون بشکه در روز) که در آوریل 2023 اعلام شده بود تا 2025 هم ادامه داشته باشد و 2.2 میلیون بشکه در روز کاهش تولید اضافی این ائتلاف تا سه ماهه دوم 2024 تمدید شود».



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 36606
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *