۰

پیش بینی گلدمن ساکس از قیمت نفت

میز نفت - بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد تخمین می‌زنیم اختلال در مسیر کشتیرانی دریای سرخ و تغییر مسیر ۷ میلیون بشکه در روز جریان خالص نفت به سمت شمال و جنوب قیمت نفت خام را ۳ تا ۴ دلار در هر بشکه افزایش دهد.
گلدمن ساکس | میز نفت
گلدمن ساکس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد اختلال در جریان انرژی در دریای سرخ احتمالاً تاثیر چندانی بر قیمت نفت خام و گاز طبیعی مایع نمی‌گذارد. گزینه‌های دیگری که نفتکش‌ها برای تغییر مسیر خود دارند تولید را مستقیماً تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

قیمت نفت در روز سه‌شنبه به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ و مختل شدن تجارت دریایی افزایش یافت، چون شرکت‌ها مجبور شدند مسیر کشتی‌های خود را تغییر دهند.

شرکت نفت بزرگ بریتیش پترولیم موقتاً حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف و شرکت فرونت‌لاین اعلام کرد کشتی‌هایش را از این مسیر عبور نمی‌دهد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد این بحران به حمل و نقل انرژی هم راه پیدا کرده است.

این بانک سرمایه‌گذاری در یادداشتی در روز دوشنبه اعلام کرد:«تخمین می‌زنیم تغییر مسیر طولانی مدت 7 میلیون بشکه در روز جریان خالص نفت به سمت شمال و جنوب قیمت نفت خام را 3 تا 4 دلار در هر بشکه افزایش دهد».



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 36623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *