۰

اخلال بنزین توطئه داخلی بود

میز نفت - بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی گفت: اخلال سراسری بنزین منشا داخلی و خرابکارانه داشت.
به گزارش میز نفت، هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه باتوجه به اینکه دو سال قبل هم پمپ بنزین‌ها مورد حمله قرار گرفته بود، چرا اقدامالات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق صورت نگرفت، به دیده‌بان ایران گفت: «یک پاسخ کلی دارد و آن این است که چه دولت گذشته و چه دولت فعلی به زیرساخت‌های شبکه توزیع فرآورده‌های سوختی توجه نمی‌کنند. حتی پولی که شرکت پالایش پخش باید برای این کار بگیرد هم به آن نمی‌دهند. علت دوم این است نتیجه عدم توجه شرکت پالایش پخش و مجموعه دولت این است که نفوذی به راحتی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و آرامش مردم را برهم ریزد.»

وی ادامه داد: «ما نمی‌دانیم این به اصطلاح هک، چگونه رخ داده یا اصلا هک اتفاق افتاده یا نیفتاده است؟ اما آنچه می‌دانیم این است که زیرساخت توزیع فرآورده در کشور دچار مشکل شده است چراکه دشمن توانسته است بر بی‌توجهی ما، هم برای سرمایه‌گذاری و هم برای زیرساخت سوار شود. دشمن به خوبی یاد گرفته است که برای این کار از چه کانالی ضربه بزند. نفوذی هم دارند و به راحتی می‌توانند دست به چنین خرابکاری‌هایی بزنند.»

بیگی‌نژاد درخصوص راهکار مقابله با حملات سایبری عنوان کرد: «راهش این است که برای زیرساخت سرمایه‌گذاری داشته باشیم و نفوذی‌ها را شناسایی و پاک کنیم. مانند بدنی که وقتی ضعیف می‌شود ویروس به خوبی در آن جاگیر می‌شود، الان هم ویروس این مسئله در مجموعه پالایش پخش جا گرفته است؛ ممکن است یک نفر یا چندین نفر باشند ولی کل زحمات پرسنلی که شبانه روز در مجموعه زحمت می‌کشند را به باد می‌دهند.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس درخصوص نقش نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در شناسایی نفوذی‌ها، گفت: «باید جدیت به خرج دهند. بالاخره نمی‌توانیم دشمن را خوار بشماریم، آن‌ها هم دارند کار خود را انجام می‌دهند. یکی از زیرساخت‌هایی که می‌تواند امنیت روانی کشور را از بین ببرد همین مسئله سوخت‌رسانی است.»

برای مشاهده فیلم اخلال بنزین توطئه داخلی بود کیلیک کنید.
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب: 36632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *