۰

آمریکا یک شرکت اماراتی را تحریم کرد

میز نفت - به گفته وزارت خزانه داری آمریکا ، هلدینگ هنسی مالک کشتی‌هایی است که ظاهراً در حمل و نقل نفت خام روسیه با قیمتی بالاتر از سقف 60 دلار در هر بشکه شرکت داشته‌اند. اوفک مدعی شد که کشتی‌های این شرکت اماراتی بارها با بنادر روسیه ارتباط گرفته‌اند.
تحریم | میز نفت
تحریم | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفَک) در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که یک شرکت ثبت شده در امارات متحده عربی را به دلیل قراردادهای نفتی آن با روسیه تحریم کرده است.
 
 اوفک هولدینگ کشتیرانی "هنسی" Hennesea Holdings را که دفتر مرکزی آن در ابوظبی قرار دارد و 17 کشتی فله بر و نفتکش این شرکت را که با پرچم لیبریا فعالیت می‌کنند، به دلیل نقض سقف قیمت نفت روسیه که از سوی گروه 7 و اتحادیه اروپا اعمال شده است، به لیست سیاه تحریم خود اضافه کرد.
 
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، هلدینگ هنسی مالک کشتی‌هایی است که ظاهراً در حمل و نقل نفت خام روسیه با قیمتی بالاتر از سقف 60 دلار در هر بشکه شرکت داشته‌اند. اوفک مدعی شد که کشتی‌های این شرکت اماراتی بارها با بنادر روسیه ارتباط گرفته‌اند.
 
اگرچه مقامات ایالات متحده قراردادهای تجاری یا هرگونه معامله با این کشتی‌های تحریم شده را ممنوع کرده‌اند اما یک مجوز کلی را منتشر کرده‌اند که اجازه می‌دهد برخی از عملیات‌های تجاری با این کشتی‌ها تا 17 آوریل انجام شود.
 
بر اساس این گزارش، "پهلو گرفتن در بندر و لنگر انداختن ایمن توسط هر کدام از این کشتی‌ها که در آن هر شخص یا نهادی" که نام وی در این مجوز ذکر شده است و "منفعت ملکی در آن دارد" و همچنین "حفظ سلامت یا ایمنی خدمه هر یک از این کشتی‌های تحریم شده و یا تعمیرات اضطراری" شامل این عملیات می‌شود.
 
سقف قیمت صادرات نفت روسیه از طریق دریا توسط اتحادیه اروپا و کشورهای گروه در دسامبر 2022 اعلام شد و به دنبال آن محدودیت‌های مشابهی بر صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه اعمال شد.
 
این ممنوعیت‌ها شرکت‌های غربی را از ارائه بیمه و سایر خدمات به محموله‌های نفت خام روسیه منع می‌کند، مگر اینکه این محموله به قیمت 60 دلار یا کمتر در هر بشکه خریداری شود که کمتر از قیمت فعلی بازار است.


منبع : تسنیم
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 36895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *