۰

شاه میرزایی، مغلوب بیات شد | عکس

میز نفت - پس از کشمکش‌های فراوان، سرانجام عبدالحسین بیات توانست بیژن چگینی را از ریاست هیئت‌مدیره هلدینگ خلیج‌فارس کنار زده و نعیمی، نماینده صندوق را جایگزین وی کند. خبری بد برای شاه میرزایی فرمانده بسیج وزارت نفت که جنگ قدرت را واگذار کرد.
به گزارش میز نفت، جریان از این قرار است که بازرسی نهادهای مالی و هلدینگ‌های بورس با ارسال ۲ نامه در تاریخ‌های ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ و ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ به هلدینگ خلیج فارس ( تصویر نامه‌ها دردفتر "نفتی‌ها" موجود است)،

با اعلام اخطار جدی به این هلدینگ در خصوص بی توجهی به نامه‌های بورس در خصوص غیرقانونی بودن ادامه حضور بیژن چگینی در ترکیب هیأت مدیره بدلیل "رد صلاحیت حرفه‌ای " وی که وهن قانون و تضییع حقوق سهامداران و بیت‌المال را در پی داشته، اعلام و تصریح نموده که تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ یعنی یکسال پیش از ارسال این نامه، تاریخ خاتمه حضور قانونی چگینی در هیأت مدیره بوده و پیش از این، حداقل ۲بار به صورت رسمی و مکتوب به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ خلیج فارس و شخص وی، ابلاغ شده و می‌بایست فرد واجد صلاحیت بجای او برای عضویت سیت (کرسی) ان پی سی در هلدینگ به بورس معرفی گردد .

حال عجیب است که شرکت ملی صنایع پتروشیمی با وجود تأکید چندباره بورس مبنی بر عدم صلاحیت چگینی برای حضور در هیأت مدیره فعلی هلدینگ، اصرار به معرفی مجدد وی برای عضویت در هیأت مدیره جدید آن نیز دارد.

اینکه آیا انجام لابی‌های سیاسی باعث خواهد شد که، این عدم صلاحیت حرفه‌ای چگینی که واکنش شدید و ارسال حداقل ۴ نامه بورس و نهادهای نظارتی آنرا در پی‌داشته، منجر به تایید صلاحیت حرفه‌ای وی خواهد شد یا نه، به کنار!!

بیژن چگینی برکنار شد - میز نفت
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 36991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *