۰

روسیه محدودیتهای صادرات نفت را کاهش داد

میز نفت - در پی اوضاع جوی نامساعد و تحریم‌های آمریکا و اروپا که به صادرات نفت روسیه ضربه زده است، مسکو برای حفظ روند صادرات، محدودیت‌ها را کاهش داده و به بنادر اجازه می‌دهد در طول توفان‌های بزرگ، فعالیت کنند.
نفت روسیه | میز نفت
نفت روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، معامله‌گران به رویترز گفتند: در تسهیل محدودیت‌ها در بنادر روسیه برای حفظ درآمدهای صادراتی، ریسک‌های فنی و محیط زیستی وجود دارد.

سه معامله‌گر به رویترز گفتند: بنادر روسیه توصیه غیررسمی دریافت کرده‌اند که حتی در زمان توفان، محموله‌های نفت را بارگیری کنند و از محدودیت‌های اضافی اجتناب کنند تا اطمینان حاصل شود نفتکش‌های بیشتری می‌توانند در بنادر، بارگیری کنند. اظهارات معامله‌گران نشان می‌دهد بارگیری می‌تواند حتی در صورت وجود موج‌هایی به بلندی سه متر، در بندر نووراسیسک ادامه پیدا کند.

همچنین محدودیت‌ها در بنادر دریای بالتیک به دلیل کمبود نفتکش‌ها در نتیجه تحریم‌های آمریکا، تسهیل شده است. با وجود تسهیل غیررسمی محدودیت‌ها، یک مقام اکولوژی اظهار کرد: روسیه الزامات برای بارگیری نفت در بنادر را کاهش نداده است.

هفته گذشته، ۱۰ میلیون بشکه نفت روسیه در ۱۴ نفتکش ظاهرا در نتیجه تحریم‌های آمریکا، در سواحل کره جنوبی معطل بودند. آمریکا، کشتی‌ها و شرکت‌های متعدد حمل نفت سوکول روسیه از پروژه ساخالین ۱ را تحریم کرده است. آمریکا به محدود کردن درآمد نفتی مسکو از طریق اعمال تحریم‌ها و سقف قیمت نفت گروه هفت ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود این اقدامات، اقتصاددانان اوکراینی برآورد کرده اند مسکو در سال میلادی گذشته، ۱۷۸ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است. اندیشکده مرکز انرژی و هوای پاک برآورد کرده است تحریم‌ها و سقف قیمت تاکنون، به ۳۷ میلیارد دلار از درآمد صادراتی روسیه ضربه زده است.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 37016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *