۰
۱

خبری از خط لوله دریایی فاز 16 پارس جنوبی

میز نفت - خط لوله دریایی جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی با فرمان وزیر نفت از طریق ویدیوکنفرانس به‌طور رسمی راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.
فاز 16 پارس جنوبی | میز نفت
فاز 16 پارس جنوبی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۷ بهمن‌ماه) همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و در قالب بهره‌برداری رسمی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت با فرمان جواد اوجی، وزیر نفت از طریق ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسمی رسید.

به‌دنبال تکمیل عملیات پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی و انجام آزمون‌های مقدماتی و نهایی عملیاتی روی خط لوله جدید دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی، سکوی گازی و دیگر تأسیسات فراساحل و خشکی فاز ۱۶ پارس جنوبی با دریافت گاز از بلوک مخزنی این طرح، بامداد پنجشنبه (۲۰ مهرماه) به بهره‌برداری رسیدند.

برپایه تمهیدها و تدابیر شرکت ملی نفت ایران در تحقق تولید زودهنگام از پروژه خط لوله جدید دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی تا پیش از زمستان امسال، پس از پایان مرحله ایمن‌سازی خط قدیم دریایی و اتصال خط جدید دریا به خط لوله موجود خشکی، زمینه برداشت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز از این موقعیت فراهم شد.

براساس این گزارش، پروژه احداث خط لوله جدید دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی به طول ۱۱۰ کیلومتر در بخش دریا و ۵ کیلومتر در بخش خشکی، در قالب دو قرارداد P (تأمین و خرید لوله‌ها) با مبلغ حدود ۷۰ میلیون یورو از سوی شرکت لوله‌سازی ماهشهر و ئی‌پی‌سی با ۹۷.۳ میلیون یورو از سوی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران برای احداث خط لوله دریا و نیز خشکی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس به قراداد انجامید که در این مرحله برای رساندن گاز زمستان به‌عنوان تولید اولیه، بخش دریایی خط جدید اجرا شد.

ساخت خط لوله جدید خشکی نیز پس از عبور از زمستان امسال و طی فصل بهار آینده اجرایی می‌شود.

افزایش تولید گاز از فاز ۱۶ پارس جنوبی با ظرفیت انتقال سیال سه فازی به یک میلیارد فوت‌مکعب در روز (۲۸ میلیون مترمکعب)، تولید ایمن و پایدار با خط لوله جدید با توجه به حوادث چندباره خط لوله پیشین این فاز، استفاده از توان سازندگان داخلی شماری از اهداف این طرح است.


منبع : بازار 
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 37072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ح
Iran, Islamic Republic of
این همون خط لوله ایه که ترکید و با هزینه زیاد نوسازی شد و هزینه وحشتناکی به مملکت تحمیل کرد . این افتخار داره؟
شما رو به جان امام زمان منتشر کنید. هیچ کدوم از کامنت ها پخش نمیشه.