۰

سیاسی کاری کیهان درباره فروش نفت | عکس

میز نفت - روزنامه کیهان در جدیدترین مطلب خود نوشته است:« بعضی اصلاح‌طلبان چون خودشان عرضه فروش نفت در دولت روحانی را نداشتند امروز از روی حسادت می‌گویند رئیسی نفت را به نصف قیمت به چین می‌فروشد. درحالی‌که ایران نفت خود را نهایتاً با ۱۰ درصد تخفیف می‌فروشد. »
به گزارش میز نفت ، روزنامه کیهان به عنوان اصلی ترین مدافع دولت سیزدهم در گزارشی با دفاع از دولت رئیسی به دولت حسن روحانی تاخته است.

موضوع مورد نظر هم چیزی نیست جز فروش نفت که به فرموده، مطالبی عجیب به طرفداری از دولت منتشر کرده است.

در قانون بودجه، سهم 603 هزار میلیارد تومانی برای درآمدهای دولت در نظر گرفته شده است اما تا به امروز، کمتر از یک‌سوم این درآمد محقق شده و به نظر می‌رسد تا پایان سال نهایتاً به 300 هزار میلیارد تومان برسد.

این بدان معناست که میزان فروش نفت جمهوری اسلامی ایران برخلاف شعارها و فضاسازی‌های دولت، نهایتاً یک‌میلیون بشکه در روز است که با ادعای صادرات دو میلیون بشکه‌ای رسانه‌های طرفدار دولت در تناقض کامل است.

بااین‌وجود، مشخص نیست چرا دولت اصرار دارد که فروش نفت طبق برنامه‌ها پیش می‌رود و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد؛ اعداد درج‌شده در گزارش‌های مختلف از جمله گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات به‌وضوح نشان می‌دهد دولت در افزایش فروش نفت به بیش از 1.2 میلیون بشکه نانوان بوده است.

حتی داود منظور چندی پیش رسماً اعتراف کرد که میزان فروش نفت کمتر از 1.5 میلیون بشکه است و درآمدهای پیش‌بینی‌شده از محل صادرات نفت و گاز محقق نشده است. او گفته است احتمالاً 40 درصد پیش برآورد منابع حاصل از صادرات نفت تحقق یابد.
سیاسی کاری کیهان درباره فروش نفت - میز نفت
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 37093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *