۰

تغییرات ترافیک دریایی در کانال سوئز | فیلم

میز نفت - در این فیلم، ترافیک حمل دریایی از طریق کانال سوئز از سال 2020 تا به امروز را مشاهده می کنید.
تغییرات ترافیک دریایی در کانال سوئز | فیلم
به گزارش میز نفت، کانال سوئز یکی از مهم‌ترین آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی است که مالکیت آن در اختیار مصر است و دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل می‌کند. 

در پی حملات هوایی اخیر، نیروهای مشترک دریایی به رهبری ایالات متحده مستقر در بحرین در روز جمعه (۱۲ ژانویه ۲۰۲۴) به همه کشتی‌ها هشدار داد که برای چند روز عبور از تنگه باب المندب در انتهای جنوبی دریای سرخ را متوقف کنند. در همین راستا، در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی حداقل شش نفتکش از عبور از دریای سرخ جنوبی اجتناب کردند تا تعداد کل کشتی‌هایی که از زمان حملات مسیر خود را تغییر دادند به حداقل ۱۵ کشتی برسد.

پیش از حملات ایالات متحده و بریتانیا به یمن، بیشتر کشتی‌های کانتینری از دریای سرخ اجتناب می‌کردند، اما تردد نفتکش‌ها در ماه دسامبر تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند. پس از هشدار ایالات متحده، تعداد بیشتری از تانکرهای نفتی از منطقه دور شدند که این امر، احتمال اختلال در عرضه نفت از شرق به غرب از طریق کانال سوئز را افزایش داده‌ است.

بر اساس گزارش رویترز، نفتکش‌ها مسیر خود را تغییر دادند یا به طور موقت متوقف شدند. برخی از آنها نیز مسیر طولانی‌تر دماغه «امید نیک» را طی یا در خلیج عدن یا شمال دریای سرخ توقف کردند. پیمودن مسیر طولانی تر در اطراف دماغه امید نیک می‌تواند تا ۳ هفته زمان مسیر را افزایش دهد.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 37148
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *