۰

ادامه اختلال در دریای سرخ

میز نفت - غول کشتیرانی مرسک هشدار داد حمل و نقل کانتینری در دریای سرخ ممکن است در نیمه دوم امسال، همچنان اختلال داشته باشد.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اویل پرایس نوشت:

این شرکت دانمارکی با توجه به استفاده کشتی‌ها از مسیر طولانی‌تر دماغه امید نیک به جای ورود به آب‌های خطرناک دریای سرخ، تاخیرها در حمل و نقل را پیش بینی کرده است.

چارلز فان در استین، مدیر آمریکای شمالی مرسک در بیانیه‌ای گفت: خود را برای ادامه وضعیت دریای سرخ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آماده کنید و زمان ترانزیت طولانی‌تری را در برنامه ریزی زنجیره تامین، در نظر داشته باشید.

مرسک ناچار شده است ظرفیت اضافه کند تا زمان ترانزیت بیشتر بسیاری از کشتی‌های خود را جبران کند و به برخی از غول‌های خرده فروشی هشدار داده است که این هزینه‌های اضافی را به آنها منتقل خواهد کرد.

اختلالات در حمل و نقل در دریای سرخ و طولانی شدن مدت زمان ترانزیت محموله‌های نفت، از قیمت نفت خام حمایت کرده است. همچنین جریان تجارت نفت را تغییر داده است، به طوری که اروپا، نفت بیشتری از منابع نزدیک‌تر خریداری می‌کند و تقاضای قوی این منطقه، باعث افزایش قیمت نفت نیجریه شده است.

*نظر تحلیلگران چیست؟
تحلیلگران شرکت مشاوره FGE روز جمعه در یادداشتی نوشتند: هر چند توازن نفت جهانی، در فوریه و مارس طولانی‌تر می‌شود، تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ، عرضه در بازار را محدود نگه می‌دارد زیرا نفت بیشتری در کشتی‌ها و نفت کمتری در خشکی وجود دارد.

حداکثر ۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت اکنون ناچار است مسیر طولانی را طی کند تا از دریای سرخ اجتناب کند. نیروهای یمن از نوامبر گذشته، در حمایت از مردم فلسطین در جنگ غزه، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ، هدف حمله قرار داده‌اند.

در نتیجه، ده‌ها شرکت کشتیرانی برای اجتناب از وقایع امنیتی دریای سرخ، یک مسیر ۴ هزار مایلی دور آفریقا را دور می‌زنند که هزینه‌ها و مدت سفر آنها را به میزان قابل توجهی، افزایش داده است.

پیش بینی مرسک درست است. این وضعیت همچنان بر بازار نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تاثیر خواهد گذاشت.

منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 37254
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *