۰
۱

خجسته مهر: اختیار می خواهیم!

میز نفت - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر لزوم تغییر نگاه حاکمیتی به شرکت ملی نفت ایران از منظر اداری تاکید کرد و گفت: باید پذیرفت که شرکت ملی نفت ایران یک بنگاه بزرگ اقتصادی است و لازم است تا قوانین اجرایی آن نیز بر مبنای نگاه متداول تجاری تصویب و اعمال شود.
خجسته مهر | میز نفت
خجسته مهر | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، محسن خجسته مهر در نشست هم اندیشی مدیران امور حقوقی شرکت های تابعه وزارت نفت که صبح دیروز (دوشنبه 30 بهمن ماه) در سالن همایش های کوشک  برگزار شد، با تاکید بر اهمیت درک ماموریت شرکت ملی نفت ایران در حوزه رفع چالش های اقتصادی در کشور گفت: برای تحقق رشد 8 درصدی در برنامه هفتم، تکلیف سنگینی بر عهده شرکت ملی نفت ایران است و برای دستیابی به این هدف لازم است تا مجموعه قوانین و مقررات ناظر بر این سازمان، بر مبنای یک سازمان تخصصی تجاری مصوب و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: رشد بهره وری در صنعت نفت، لازمه تحقق شکوفایی اقتصادی است و شرکت ملی نفت ایران با تمام توان برای تحقق این هدف تلاش می کند.

وی از اجرای طرح های پیشران عملیاتی، رقابت با کشورهای همسایه و ساماندهی میدان گازی پارس جنوبی به عنوان اولویت های اجرایی شرکت ملی نفت ایران یاد کرد و اضافه کرد: هر مولفه ای که باعث کاهش میزان بهره وری در سازمان نفت شود، باید با قید فوریت زمانی اصلاح شود.

خجسته مهر در ادامه، ضمن تشریح الزامات سه رکن مورد استناد در صنعت نفت گفت: قانون اصلاح قانون نفت، قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، به عنوان سه رکن اصلی در این حوزه مطرح است.

وی ادامه داد: تکثر و وجود برخی از قوانین مشابه در صنعت نفت، باعث بروز مشکلاتی در حوزه عملیاتی و تدوین بودجه طرح های بزرگ این صنعت شده است که نیازمند بازنگری است.

به گفته معاون وزیر نفت، لازم است تا برای پاسخگویی به نهادهای نظارتی و حاکمیتی، حیطه اختیار عمل مدیران ارشد سازمان نفت به دقت تعیین و ابلاغ شود.

وی در ادامه از چالش های مربوط به بودجه 14.5 درصدی صنعت نفت یاد کرد و اضافه کرد: مجموعه شرکت ملی نفت ایران با جدیت تمام به دنبال اصلاح روابط مالی است و از قوانینی که قابلیت اجرایی داشته باشد به طور کامل دفاع می کند.

سرمایه انسانی نفت را دریابید

وی تاکید کرد: برای تحقق رشد 8 درصدی در برنامه هفتم، نیازمند افزایش تولید نفت و گاز هستیم و تحقق این مهم جز با حمایت از سرمایه انسانی سازمان، مقدور نخواهد بود.

خجسته مهر، مجموعه فعالیت های مرتبط در صنعت نفت را از جمله مسائل بسیار تخصصی شغلی عنوان کرد که نیازمند مهارت بالای دست اندرکاران آن است و افزود: امروزه سیستم پرداخت حقوق و مزایا در سطح شرکت های معتبر بین المللی بر اساس میزان مهارت و تخصصی بودن شغل محوله است؛ بنابراین چنانچه بخواهیم ماموریت های تدوین شده درسطح شرکت ملی نفت ایران را دنبال کنیم لازم است تا از نظر پرداخت های مالی انگیزه های کافی را برای به کارگیری نیروهای نخبه ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: سیستم های ناظر بر حمایت از نیروی انسانی در صنعت نفت به دلیل خاص بودن مشاغل عملیاتی با دیگر ارگان های دولتی متفاوت است که خود قوانین جداگانه ای را می طلبد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 37209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
عجب! این همه رسانه های مجازی درباره ظلم آشکار و تخلف شرعی و تخلف قانونی در تعیین سقف حقوق و عملا از کار انداختن مکانیزم های انگیزشی پرسنل زحمتکش صنعت نفت, داد سخن گفتند, این بابا تازه از خواب بیدار شده است. آنهم مدت کوتاهی که از دولت مانده. سودای وزارت برای لحظاتی چشم ها را باز می کند. اما نه چشم بصیرت. گوش ها را شنوا می کند اما نه گوش جان و دل.... این نسخه ها نخ نما شده اند.