۰

ادعای نفتی آمریکا | عکس

میز نفت - آمریکا ادعای حمله خسارت بار نیروهای یمنی به یک نفتکش انگلیسی را مطرح کرده است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده است: «نیروهای یمنی به یک تانکر نفت حمله کردند که به آن آسیب زیادی وارد کرد و این حمله منجر به نشت نفت از تانکر شد.» این بیانیه سنتکام به حمله اخیر نیروهای یمنی در ۱۸ فوریه، یعنی حدود یک هفته پیش به نفتکش انگلیسی اشاره دارد و حمله جدیدی نیست، اما اکنون سنتکام به جزئیات بیشتری از این حادثه اشاره کرده است.

در بیانیه ادعاهای سنتکام آمده است: «در ۱۸ فوریه بین ساعت ۲۱:۳۰. و ساعت ۱۰:۴۰ شب، نیروهای حوثی مورد حمایت ایران به نفتکش روبیمار(M/V Rubymar) که یک کشتی فله‌بر متعلق به بریتانیا با پرچم بلیز بود، حمله کردند. کشتی لنگر می اندازد اما به آرامی آب به درون آن نفوذ می‌کند.»

آمریکا مدعی است که این حمله باعث ایجاد لکه نفتی ۱۸ مایلی شده است. همچنین ادعا شده است که این کشتی فله‌بر در زمان حمله بیش از ۴۱ هزار تن کود را حمل می‌کرده است. در ادامه نیز چنین ادعا شده است که نیروهای یمنی همچنان نسبت به تأثیرات منطقه‌ای حملات بی‌رویه خود بی‌توجهی نشان می‌دهند و صنعت ماهیگیری، جوامع ساحلی و واردات مواد غذایی را تهدید می‌کنند.»
 

این حمله در حالی صورت گرفته است که تنی چند از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده، گفته‌اند که دولت بایدن در نحوه افزایش فشار بر نیروهای یمنی با مشکل مواجه است.

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است: «این باور در دولت آمریکا وجود دارد که استفاده از زور به تنهایی در برابر نیروهای یمنی بی‌اثر است.»مقامات آمریکایی همچنین گفته‌اند که ایالات متحده معیاری برای تخمین درصد تسلیحات نیروهای یمنی که منهدم شده‌اند، ندارد.

براساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده رویکرد نظامی خود را در قبال نیروهای یمنی تغییر خواهد داد یا خیر؟سی. ان.ان همچنین می‌افزاید که با ادامه حملات نیروهای یمنی علی‌رغم هشدارها و حملات آمریکا، این نگرانی در دولت بایدن درباره نحوه مقابله با نیروهای یمنی در حال افزایش است.

در عین حال مقامات آمریکایی گفته‌اند: ما معتقدیم که یمنی‌ها به وعده خود مبنی بر توقف حملات در صورت پایان جنگ اسراییل در غزه عمل خواهند کرد.

شب گذشته نیز جنگنده‌های آمریکایی-انگلیسی منطقه القزی در منطقه الدریهیمی واقع در استان الحدیده یمن را در دو نوبت هدف حملات خود قرار دادند. پیش از این نیز، آمریکا و انگلیس در سه نوبت منطقه رأس عیسی در منطقه الصلیف در استان الحدیده در غرب یمن را هدف قرار داده بودند.

این در حالی است که روز گذشته سرتیپ یحیی سریع اعلام کرده بود که برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، نیروهای مسلح یمن یک ناو آمریکایی، یکی کشتی انگلیسی و مواضع رژیم صهیونیستی را در بندر ام الرشراش در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع در بیانیه‌ای تصویری اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، سه عملیات نظامی استثنایی را به شرح زیر انجام دادند:

نخست: یگان موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن تعدادی موشک بالستیک و پهپاد را به سمت مواضع مختلف دشمن صهیونیستی در منطقه‌ام الرشرش در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کردند.

دوم: نیروی دریای ارتش یمن کشتی انگلیسی (ISLANDER) را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار دادند و موشک‌ها به یاری خداوند مستقیماً به کشتی اصابت کردند و باعث آتش سوزی در آن شد.



منبع : تابناک 
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 37226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *