۰

افزایش صادرات نفت ونزوئلا

میز نفت -صادرات نفت خام ونزوئلا در ماه فوریه با وجود تداوم تأخیرها در حمل‌ونقل با افزایش روبه‌رو شد.
نفت ونزوئلا | میز نفت
نفت ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، صادرات نفت ونزوئلا در ماه فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی با اندکی افزایش به حدود روزانه ۶۷۰ هزار بشکه رسید، اما بر اساس اسناد و داده‌های رصد تردد کشتی‌ها، تداوم تأخیرها در حمل‌ونقل باعث تشدید چالش برای نفتکش‌های منتظر بارگیری محموله‌ها شد.

مشتریان شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پدوسا) در ماه‌های اخیر با عجله نفتکش‌هایی را برای بارگیری محموله‌های نفت خام و سوخت راهی ونزوئلا کرده‌اند پیش از اعمال مجدد تحریم‌های نفتی ایالات متحده به ونزوئلا تحویل دهند.

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که محدودیت‌ها ممکن است ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳)، زمانی که مجوز موجود منقضی شود، ازسر گرفته شود، زیرا پدوسا در تلاش برای تحویل محموله‌ها پیش از موعد مقرر است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تحویل ماه گذشته به مشتریانی از جمله شرکت‌های شورون آمریکا ریلاینس هند از ماه ژانویه افزایش یافته است، اما تولید ضعیف‌تر و کمبود مواد رقیق‌کننده برای تولید انواع نفت صادراتی مانع از افزایش کل صادرات پدوسا شد.

پدوسا و سرمایه‌گذاری‌های مشترک این شرکت در ماه فوریه به‌طور میانگین روزانه ۶۷۱ هزار و ۱۴۰ بشکه نفت خام و سوخت و بیشتر به مقاصدی در آسیا صادر کردند که نسبت به ماه ژانویه ۷.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

ونزوئلا همچنین ۱۹۷ هزار تن فرآورده‌های جانبی نفت و پتروشیمی در ماه فوریه روانه بازارهای جهانی کرد که این رقم نسبت به ۲۸۶ هزار تن در ماه ژانویه افت نشان می‌دهد.

اسناد داخلی شرکت نشان داد که ذخایر ناکافی نفت خام نوع مری ۱۶ و کمبود رقیق‌کننده‌های وارداتی در پایانه‌ صادراتی خوزه ونزوئلا مانع از افزایش بیشتر صادرات پدوسا برای تعهد به قراردادهای تک‌محموله شد.

بر اساس داده‌های رصد تردد کشتی‌ها و داده‌های گروه بورس اوراق بهادار لندن (LSEG)، بعضی از نفتکش‌های بزرگ که عازم آسیا هستند، در روزهای اخیر پس از هفته‌ها انتظار، پایانه‌های نفتی ونزوئلا را بدون بارگیری ترک کرده‌اند.

بر اساس داده‌ها، تا ۲۹ فوریه (دهم اسفندماه)، حداقل ۱۸ نفتکش غول‌پیکر در نزدیکی بنادر خوزه و آموی ونزوئلا، که بیشتر صادرات پدوسا از آنجا انجام می‌شود، منتظر بارگیری بودند.واردات سوخت ونزوئلا در ماه فوریه امسال از ۱۲۲ هزار بشکه در ژانویه به روزانه ۱۴۴ هزار بشکه رسید.


منبع : بازار 
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 37315
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *