۰

نفت ایران به اروپا رفته است؟

میز نفت - آمار منتشر شده توسط مرکز آمار اروپا (یورواستات) نشان می دهد که یک عضو رسمی اتحادیه اروپا و یک عضو ناظر این اتحادیه در سال ۲۰۲۳ از ایران نفت وارد کرده اند.
نفت ایران | میز نفت
نفت ایران | میز نفت
به گزلرش میز نفت ، با وجود تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، بلغارستان به عنوان یکی از اعضای رسمی این اتحادیه اقدام به واردات نفت از ایران کرده است. بلغارستان در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۶۸ تن نفت یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرد، اما در سال ۲۰۲۳ واردات نفت یا فرآورده های نفتی از ایران ۶ برابر شد و به ۱۰۵۸ تن رسید.

اگرچه میزان واردات بلغارستان از ایران در سال ۲۰۲۳ رقم قابل توجهی نیست، اما نشان دهنده فشار تحریم های ایران بر بخش انرژی اعضای اتحادیه اروپا و تمایل این کشورها برای نادیده گرفتن تحریم ها علیه ایران است.

یورواستات پیش از این اعلام کرده بود که آلمان برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۷۰ هزار تن نفت یا فرآورده های نفتی ایران وارد کرده است و با انتشار این خبر در رسانه ها، دولت آلمان مجبور به موضع گیری و ادعا شد که این رقم به اشتباه در قانون ثبت شده است. آمار واردات از ایران و در واقع آلمان این محموله نفت را از مکزیک وارد کرده است.

آمارهای یورواستات همچنین نشان می دهد که گرجستان به عنوان یکی از اعضای ناظر اتحادیه اروپا در سال گذشته ۴۴۳۸ تن نفت یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرده است. واردات نفت گرجستان از ایران در سال جاری نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.


منبع : بازار 
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 37319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *