۱
۱۴
اعتراض در فلات قاره ادامه دارد:

بخشنامه ای علیه ارکان ثالث نفت

میز نفت - تصویب یک بحشنامه عجیب برای کارکنان ارکان ثالث شرکت نفت فلات قاره، کارکنان این شرکت را در بهت و البته عصبانیت فرو برد.
کارکنان ارکان ثالث نفت | میز نفت
کارکنان ارکان ثالث نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت،از شرکت نفت فلات قاره خبر می رسد که  حقوق اسفند ماه و عیدی و سنوات و بازخرید مرخصی، کارکنان ارکان ثالث این شرکت واریز نشده است، آن هم به دلایل غیرمنطقی!

گروهی از کارکنان این شرکت با ارسال پیامی به میزنفت نوشته اند:

همانگونه که مستحضر هستید قرارداد پیمانکاران نیروی انسانی ستادی سالیانه است و حق بازخرید مرخصی براساس قانون اداره کار ۳۰ روز محاسبه می شود که در صورت عدم استفاده پرسنل به استناد تایم شیت رد شده از روسای مناطق و ستاد قابل پرداخت است.

اما متاسفانه امروز مورخ ۲۱/۱۲/۱۴۰۲ بعد از پیگیری های عدیده نمایندگان کارگری مناطق و ستاد تهران متوجه شدیم که یک بخشنامه از طرف اداره تدوین مورخ ۲۰/۱۲/۱۴۰۲ به امور مالی فلات و گویا بقیه شرکت های اصلی ارسال شده بر این مبنا که بازخرید مرخصی تا سقف ۹ روز مجاز است آن هم در شرایطی که کمتر از ۱۰ روز به انتهای سال باقی مانده و بسیاری از پرسنل به امید همین مبلغ ناچیز در طول سال از گرفتن مرخصی حتی در شرایط سخت زندگی خود اجتناب کردند .

 قرارداد فی مابین فلات فاره و پیمانکاران ستادی بر مبنای ۳۰ روز مرخصی منعقد شده که در صورت عدم استفاده پرداخت وجه آن بلامانع است و جال بتر اینکه یکی از ارکان امضای همه قراردادها خود امور مالی است.

ابن در شرایطی است که اکثر قرارداد ها یا تمام شده و الحاقیه دو ماهه خورده یا رو به اتمام است که این موضوع منجر به قیاس این پیشامد با مسائلی همچون : نفت کارت ، بن کارت ، تارا ، حق ماموریت ، حق سکو و .... شده که بعد از هربار اعتراض پرسنل وعده ی موکول شدن به قرارداد های جدید در سال آینده داده شده است.

سوال اینجاست که چطور نفت کارتی که در مهر ماه تصویب شد به دلیل اینکه بین قرارداد بوده و دوستان تمایلی به زدن اصلاحیه نداشتن وعده برقراری آن به همراه بک پی از برج ۷ ، به قرارداد های جدید سال آتی داده شد اما یک بخشنامه که دیروز آمده دقیقا کمتر از ده روز به پایان سال، توانایی پایمال شدن حق مسلم هزاران کارگر زحمت کش را دارد؟

اگر بخشنامه نفت کارت مهر ماه  آمد و اتفاقی نیفتاد، و قول بک پی در قرارداد جدید دادید ، چطور بخشنامه ای که در برج ۱۲ آمده را به همان روش استنکاف نمی کنید و بگویید خب بک پی این هم یک ماه است پس ما موظم تا قبل بخشنامه را طبق قرارداد عمل کنیم که می شود یازده ماه.

کمااینکه همین هم تخلف آشکار است و برای چنین تصمیمی نیاز به برگزاری کمیسیون و نوشتن اصلاحیه جدید در قراردادی است که خود در دوران مابعد پایان و الحاقیه قرار دارد.

 
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 37368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


United States
همه نیروهای غیر رسمی را باید اخراج کنند .اینها نیروی مازاد هستند و برای سیستم دردسر ساز شده اند .
United States
همه نیروهای غیر رسمی را باید اخراج کنند .اینها نیروی مازاد هستند و برای سیستم دردسر ساز شده اند .
United States
همه نیروهای غیر رسمی را باید اخراج کنند .اینها نیروی مازاد هستند و برای سیستم دردسر ساز شده اند .
تورانی
Iran, Islamic Republic of
این بخشنامه سال گذشته در ملی گاز برای کارگران قرارداد موقت اجرا شد قانون کار است
حمبد
Iran, Islamic Republic of
مافکرکردیم مارس جنوبی شده جولانگاه مدیران بخوربخور و پیمانکاران ریس واحد ها میشن ناظرپیمان هرواحدباپیمانکاردست دریک جیب دارن به به چه خوردنی وچه کیفی چقدرمدیریت شده واداری مولتی درزش نمیره هیچ بازرسی نمیتونه متهم کنه ریس واحدها که مفاد پیمان رارعایت نکردی ویا پیمانکاران کارگرها پایمال کرده سند میزاره جلوت ولی ایقدرراحت میخورن لازمه یه قراردادا صدمیلیاردی با دفترچه پیمان مشخص ومفاد قرارداد وتعداد لازمه هرکجاخواست پیمانکار ازکیفیت لباس کفش غذا و اضاف کارا وهزاران چند وچنود لباس ورزشی سالن وووووو همه رابخوره دراین بین یه چندتوگان ناقابل به میلیاردتاظرپیمان نوش جان میکنه اونم سکه فقط این وسط فقط نیروی ارکان ثالث سرش بی ‌لاه هست کلا پیمانکارانی انسانی اصول بکارگیری همینه که ازکیس۶ کدخدا که دولت باشه دربیارن بخورن بی آنکه آب ازآب تکون بخوره من الا توفیق
Iran, Islamic Republic of
سلام
این بلا از دو سال پیش ، تدوین و مقررات ، بر سر پرسنل قراردادی آورده است.
پرسنل قراردادی اگر در طول سال مرخصی استحقاقی بروند ، از حقوقشان کسر خواهد شد ، و اگر هم اصلا مرخصی نروند فقط پول ۹ روز را پرداخت می کنند.
اما اما پرسنل رسمی ، براحتی و بدون دغدغه مرخصی می روند.
Moldova, Republic of
مرخصی گرفتن لازمه برای اینکه فرش بشه شخص و باانرژی بیشتر درمحل کار حاضر بشه
عجب بساطی شده بخدا
طاهر
Iran, Islamic Republic of
اقا ما ۲۴ساعت نگهبانیم بعد ماهی ۹به ما میدن وهیچ چیزی دیگی نمیدن نه عیدی نه پایان سال چکار کنیم بعد هر ماه یه پیمانمار میارنه که هیچ حقپقی نتمونیم متالبه کنیم حته در بیمه مارو کارگر ساد گزاشتن
Iran, Islamic Republic of
شما بیاید پالایشگاه اصفهان اونوقت ببینید چه خبره
امیر
Iran, Islamic Republic of
تازمانیکه بساط پیمانکار برچیده نشود حق وحقوق قشر زحمتکش ومظلوم کارگر پایمال می‌شود
ghra
Iran, Islamic Republic of
خدا ریشه ظلمتون رواز سراین کارگران بدبخت کم کنه.. پیمانکاری یعنی دزدی.. هرکی هم موافقشه دستش توجیب کارگره...
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدالعنت کنه از اون بالا تا پایین نفت کارت برا نیروی رسمی ،بن کارت برای نیروی رسمی و کلی مزایا ولی ارکان ثالث حقوقش هم بزور میدن حقوقی که حقش هست و بخاطرش زحمت کشیده یه مشت بی شرف هستید شما ها....
Iran, Islamic Republic of
با وزارت کار به قیضه ورود کنه این مسولین فلات خیلی پرو شدن
سعید موسوی مرتضوی
United States
همه باید یکسان و هم رنگ باشد کسی که در یک محیط و یک کار انجام میدهد