۰

اگر کارت سوخت نبود...!

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در حالی که قبل از اجرا نشدن طرح سامانه کارت هوشمند سوخت مصرف کنونی بنزین کشور به روزانه ١٤٤ میلیون لیتر می رسید اما این عدد اکنون در محدوده ٧٠ میلیون لیتر در روز است.
اگر کارت سوخت نبود...!
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایرنا، سید ناصر سجادی افزود: رونق صنعت سی.ان.جی و راه اندازی سامانه کارت هوشمند سوخت، مصرف کنونی بنزین را ٧٤ میلیون لیتر در روز کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به مزیت های اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، اظهار داشت: اگر این طرحها در کشور اجرا نمی شد، مصرف کنونی بنزین کشور به روزانه ١٤٤ میلیون لیتر می رسید، در حالیکه این عدد هم اکنون در محدوده ٧٠ میلیون لیتر در روز است.

وی تصریح کرد: تا قبل از سهمیه بندی بنزین در سال ١٣٨٦ مصرف این فرآورده نفتی، رشد ١٠ درصدی و در دو سال آخر قبل از اجرای سهمیه بندی نیز رشد ١١ درصدی داشت.

سجادی تاکید کرد: اجرای طرحهای سی.ان.جی و استفاده از این سوخت پاک به جای بنزین، موجب شد تا روزانه به طور میانگین ١٨ میلیون مترمکعب جایگزین تقریبا همین مقدار بنزین و موجب کاهش واردات این فرآورده استراتژیک به کشور شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: اگر در سال شروع سهمیه بندی بنزین (سال ١٣٨٦) این مهم عملیاتی نمی شد، در همان سال مجبور به عرضه روزانه ٨٢ میلیون لیتر بنزین می شدیم، اما با راه اندازی سامانه هوشمند کارت سوخت این عدد به ٦٠ میلیون لیتر رسید.

در حال حاضر و براساس فاز دوم هدفمندی یارانه ها، ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای شخصی با قیمت هفت هزار ریال (۷۰۰ تومان) و ۳۰۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ ۱۰ هزار ریال(یک هزار تومان) به کارت سوخت خودروها واریز می شود.

سهمیه بنزین هفت هزار ریالی پس از پایان مصرف ذخیره بنزین چهار هزار ریالی و سهمیه بنزین ۱۰ هزار ریالی نیز پس از پایان سهمیه بنزین هفت هزار ریالی قابل استفاده است. سهمیه بنزین چهار هزار ریالی نیز همچنان معتبر و قابل استفاده است.

با افزایش قیمت حامل های انرژی و همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در چهارم اردیبهشت ماه جاری، سهمیه سوخت خودروهای شخصی با نرخ جدید محاسبه و واریز می شود.
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 4312
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *