۰

قیمت نفت در بودجه سال 2015 عربستان

دولت عربستان سعودی بودجه سال ۲۰۱۵ میلادی خود را با قیمت نفت بشکه‌ای ۷۵ دلار بست.
قیمت نفت در بودجه سال 2015 عربستان
به گزارش «ميزنفت» به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دولت عربستان سعودی بودجه سال ۲۰۱۵ میلادی خود را با قیمت نفت بشکه ای ۷۵ دلار بست.

العالم نوشت: به نظر می آید که فقط "علی النعیمی" وزیر نفت عربستان به تنهایی درخصوص افزایش قیمت های نفت در سال آینده میلادی خوشبین نیست، بلکه به نظر می رسد همکارش "ابراهیم العساف" وزیر دارایی و سایر مسؤولان دولتی این کشور نیز در این خوشبینی سهیم باشند؛ این درحالی است که نفت ارزش خود را در سال جاری میلادی به میزان ۵۰ درصد از دست داده است.

بهای نفت در دنیا اکنون شاهد بدترین کاهش قیمت از سال ۲۰۰۹ میلادی است.

به گفته دکتر "جان اسواکیناکیس" مشاور اقتصادی سابق وزارت دارایی، دولت عربستان اعلام کرده است در بودجه سال آینده حدود ۷۱۵ میلیارد ریال سعودی درآمد پیش بینی شده، درحالی که هزینه ها ۸۶۰ میلیارد ریال خواهد بود و این بدان معنا است که قیمت نفت برای هر بشکه ۷۵ دلار محاسبه شده است.

این قیمت بالاتر از بهای کنونی نفت یعنی حدود ۶۰ دلار در هر بشکه است.

وی در گفت وگو با روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" گفـت: این امر با توجه کاهش شدید قیمت نفت، غیرمنتظره به شمار می رود زیرا اکثرا پیش بینی می کردند که بودجه سال آینده عربستان روی ۶۰ دلار بسته شود.

اسواکیاناکیس که هم اکنون مدیر منطقه خاورمیانه گروه سرمایه گذاری انگلیسی "آشمور" است، تصریح کرد: عربستان با محاسبه قیمت نفت در محدوده نزدیک به ۷۵ دلار برای هر بشکه در سال آینده این پیام مهم را به بازار می رساند که انتظار دارد قیمت های نفت را در سال آینده در سطح بالا ببیند.

النعیمی هفته جاری در جمع خبرنگاران در جریان حضورش در دهمین کنفرانس انرژی عربی در ابوظبی گفت که به افزایش قیمت نفت در سال آینده خوشبین است؛ اما به زمان افزایش یا سطح احتمالی آن اشاره ای نکرد.
جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 4426
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *