۰

بهای نفت به پایین ترین سطح ۵.۵ سال اخیر رسید

بهای نفت برنت در بازارهای جهانی امروز(سه‌شنبه) به دلیل نگرانی درباره اشباع بازار به کمترین سطح پنج و نیم سال اخیر رسید و کمتر از ۵۷ دلار در هر بشکه معامله شد.
بهای نفت به پایین ترین سطح ۵.۵ سال اخیر رسید
به گزارش«ميزنفت» به نقل از رویترز، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با ۹۸ سنت کاهش به ۵۶ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید که پایین ترین سطح از ماه مه ۲۰۰۹ تاکنون است. نفت برنت در برخی از ساعات معاملات امروز تا ۵۶ دلار و ۷۴ سنت نیز سقوط کرد.

همچنین نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با ۷۷ سنت کاهش ۵۲ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت آمریکا نیز پیشتر تا ۵۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه پایین آمد که کمترین قیمت از مه ۲۰۰۹ تاکنون است.

کن هاسه‌گاوا تحلیلگر نفتی در توکیو گفت: هیچ علائمی مبنی بر کاهش تولید از سوی اوپک وجود ندارد.

وی افزود: اوایل سال ۲۰۱۵ نفت برنت ممکن است تا ۵۵ دلار در هر بشکه و نفت آمریکا تا ۵۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.

وانگ تائو تحلیلگر خبرگزاری رویترز گفت: با توجه به از سرگیری روند نزولی قیمت نفت، نفت برنت ممکن است به ۵۴ دلار و ۹۸ سنت و نفت سبک آمریکا انتظار می رود به ۵۲ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه برسد.

فعالان بازار اکنون منتظر آمار هفتگی ذخایر نفتی آمریکا هستند.

موسسه نفتی آمریکا انتظار می‌رود که گزارش هفتگی خود را اواخر امروز و اداره اطلاع رسانی وزارت انرژی ‌آمریکا نیز گزارش خود را فردا(چهارشنبه) منتشر کند.

مایکل مک کارتی تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: یک کاهش احتمالی غیرمنتظره در ذخایر نفتی آمریکا می‌تواند باعث روند افزایشی کوتاه مدت در قیمت نفت شود.

اختلال عرضه نفت در لیبی که در حال حاضر روزانه ۱۲۸ هزار بشکه از میادین شرقی تولید می کند نیز می‌تواند به افزایش قیمت نفت منجر شود.

مک کارتی گفت: لیبی تولید کننده عمده ای نیست اما این اختلال می‌تواند باعث یک تحریک کوچک در بازار شود.

بهای نفت در سال جاری به دلیل افزایش عرضه جهانی و بی میلی اوپک به کاهش تولید کاهش شدیدی یافته است. نفت برنت در سال جاری بیش از ۵۰ درصد قیمت خود را از دست داده و در مسیر بزرگترین سقوط سالانه قرار دارد.
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 4503
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *