۰

فرانس۲۴: نشانه هاي رکود اقتصادي در روسيه رو به افزايش است

روز گذشته وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در ماه نوامبر برای نخستین بار از ماه اکتبر سال دوهزار و نه کاهش یافته است.
فرانس۲۴: نشانه هاي رکود اقتصادي در روسيه رو به افزايش است
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فرانس 24، از سوی دیگر روز گذشته ارزش روبل روسیه در برابر دلار نیز چهار درصد کاهش یافت. ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه نیز به کمترین میزان رسیده است. به نظر می
رسد روسیه سال دشواری پیش رو داشته باشد.

در پنج سال گذشته تولید ناخالص داخلی روسیه هیچ گاه کاهش نیافته بود. اما در ماه نوامبر پنج دهم درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

این اخبار مردم روسیه را در مورد بروز رکود اقتصادی در سال دوهزار و پانزده نگران کرده است.
پیش از این روسیه میزان کاهش تولید ناخالص داخلی در سال دوهزار و پانزده را هشت دهم درصد پیش بینی کرده بود. اما اگر بهای نفت در سطح کنونی باقی بماند میزان کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور به چهار درصد خواهد رسید.

تحریم های غرب برای به زانو درآوردن روسیه در بحران اوکراین، اقتصاد روسیه را تضعیف کرده است.
سرگئی رومانچوک یکی از مسئولان بانکی روسیه گفت در شرایط فعلی نرخ مبادلات در بازار توسط عوامل کوتاه مدت تعیین می شوند. در واقع اوضاع غیر قابل پیش بینی است.

برای مثال ارزش روبل امروز بدون انتشار هیچ اخبار خاصی هفت درصد نوسان داشت.

در سال دوهزار و چهارده ارزش روبل حدود چهل و دو درصد در برابر دلار کاهش یافت که تاثیر بسیاری بر زندگی مردم روسیه گذاشت. نخستین اثر آن افزایش هزینه های زندگی بود. تورم به بالاترین میزان از سال دوهزار و نه رسید.

مردم می گویند قیمت ها به طور دائم افزایش می یابد. تولیدات تغییر می کنند و با این تغییر قیمت ها نیز تغییر می یابند.

زنی نیز می گوید امیدواریم دولت ما از عقل خودش استفاده کند و اجازه ندهد ما فقیر شویم.

دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه با هدف ایجاد ثبات در بازار از تزریق سرمایه چهارده و نیم میلیارد یورویی به بانک های این کشور خبر داد. این نخستین تدابیر اتخاذ شده دولت روسیه برای مقابله با بحران اقتصادی است.
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب: 4507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *