۰

رکود کامل در پروژه های نفتی روسیه

بازار نامطمئن نفت در جهان روسیه را وادار کرد با قطع سرمایه گذاری در توسعه طرح های نفتی اعلام کند که احتمال زیادی دارد تولید این کشور کاهش یابد.
رکود کامل در پروژه های نفتی روسیه
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایرنا، «آرکادی دوارکوویچ» معاون نخست وزیر روسیه روز سه شنبه در مسکو به خبرنگاران گفت: روسیه برنامه ای برای توسعه سرمایه گذاری ها در طرح های استخراج نفت در شرایط کنونی بازار جهانی نفت ندارد.

وی افزود: با توجه به بهای نفت در بازار جهانی نفت، کاهش سرمایه گذاری ها در حوزه های نفتی که از شرایط بهره برداری دشوار برخوردارند یا طرح های جدید، طبیعی است که این مساله منجر به عدم افزایش تولید نفت خواهد شد و حتی ممکن است مقداری از تولید را کاهش بیابد.

وی یادآورشد که دولت روسیه در شرایط کنونی برنامه ای برای کاهش تولید نفت ندارد و این موضوع را به شرکای خارجی اعلام کرده ایم.

دوارکوویچ گفت: احتمال زیاد دارد اگر بهای نفت در بازار جهانی مدت طولانی در سطح پایین بماند در آینده تولید نفت روسیه کاهش بیابد که در گذشته شاهد چنین وضعیتی بودیم و تولید نفت کاهش یافت.

به گزارش رسانه های روسی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای مذاکره با تولید کننده غیرعضو به منظور تثبیت اوضاع بازار جهانی نفت اعلام آمادگی کرده است.

تولید نفت خام روسیه به طور میانگین حدود 10 میلیون و 900 هزار بشکه است که بخش عمده آن صادر می شود و سطح بهای آن نقش مهمی در ارزش برابری روبل دارد که به دلیل سقوط بهای نفت به شدت کاهش یافته است،

این مساله سبب کاهش ارزش روبل شده که به طور مسقیم به بهای نفت در بازار جهانی ارتباط مستقیم دارد و در حال حاضر ارزش برابری یک یورو 74 وبل روسیه 74 روبل است در حالی که تیر ماه حدود 50 روبل بود.
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 8629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *