۰

تولید نفت ایران در چه سالی رکورد زد؟

بیشترین ظرفیت و میزان تولید نفت در سال ۱۳۸۷ و ابتدای سال ۱۳۸۸ با رقم چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به ثبت رسیده است
تولید نفت ایران در چه سالی رکورد زد؟
به گزارش «ميزنفت» به نقل از نسیم، بر اساس نموداری که از آمار شرکت بی پی تهیه شده است اوائل انقلاب به دلیل افزایش قیمت ها و تصمیم دولت موقت برای افزایش ندادن سطح تولید، تولید را در سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه نگه داشت. پس از روی کار آمدن دولت های بعدی و آغاز جنگ تولید نفت به بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت اما به دلیل حمله جنگنده های عراقی به تاسیسات نفتی این رقم پس از دو سال به نزدیک ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. 

پس از پایان جنگ تحمیلی دولت کارگزاران با شیبی ملایم مقدار تولید را افزایش داد و در پایان کار خود، تولید نفت را در مرز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه به دولت اصلاحات تحویل داد. 

دولت اصلاحات نیز تولید را در مرز ۴ میلیون به عنوان میراث برای دولت های نهم و دهم به یادگار گذاشت. در سال ۸۷ رکورد ظرفیت و تولید نفت شکسته شد؛ سیف الله جشن ساز مدیرعامل وقت شرکت ملی نفت: «ظرفیت تولید نفت خام ایران از رقم بی سابقه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز گذشت./ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸» 

  

   بیشترین ظرفیت و میزان تولید نفت در سال ۱۳۸۷ و ابتدای سال ۱۳۸۸ با رقم چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به ثبت رسیده است


تزریق گاز و آب به مخزان، احداث واحدهای نمکزدایی، برنامه ریزی دقیق و مبتنی بر اصول صیانتی برای مخازن و همچنین توسعه میدان های نفتی با توان داخلی و با هزینه ای اندک مانند میدان آزادگان نقش مهمی در این رکورد ایفا کرد. 

با این موفقیت، تیم جدید نفتی از بیرون نفت وارد شد و تولید را به دست گرفت و مدیران قبلی نیز از کار کنار گذاشته شدند؛عدم آشنایی بسیاری از این مدیران با مبانی تولید و توسعه باعث شد تا روند کاهشی تولید کلید بخورد و واکنش های بسیاری را در پی داشت:« عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس وقت دیوان محاسبت کشور : ۱۲۰ هزار بشکه کاهش تولید به کشور تحمیل شده است که به دلیل تولید غیرصیانتی بوده است./۷ مهر ۱۳۹۰»/
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 4845
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *