۰

پول های نفت ایران چطور از هند خارج می شوند؟

درد سر بانک هندی بابت انتقال مشکوک ۱۵۱ میلیون دلار پول نفت ایران بانک یو سی اوی هند اعلام کرد ۹.۵ میلیارد روپیه معادل ۱۵۱ میلیون دلار از پول نفت ایران را که در این بانک نگهداری می‌شود به ۸ شرکت و برای صادرات کالا به ایران پرداخت کرده است.
درد سر بانک هندی بابت انتقال مشکوک ۱۵۱ میلیون دلار پول نفت ایران

به گزارش «ميزنفت» به نقل از تسنیم ، این بانک در پاسخ به بورس اوراق بهادار هند نوشت: بر اساس درخواست بانک های ایرانی این مبلغ را برای صادراتی که قرار بوده است در آینده به مقصد ایران انجام شود در اختیار ۸ شرکت قرار داده است. از کل مبلغ ۹.۵ میلیارد روپیه پرداختی به این شرکت ها که نامشان ذکر نشده ۳.۷۴۶ میلیارد روپیه معادل ۶۰ میلیون دلار یک سال پیش در اختیار این شرکت ها قرار گرفته است. 

گزارش های غیر رسمی نشان می دهد ۸ تبعه غیر هندی شامل ۷ ایرانی و یک آذربایجانی با ویزای دانشجویی وارد هند شده اند و شرکت های صوری در چاندیگرای هند تاسیس کرده و حساب هایی را در بانک یو سی او باز کرده اند تا مبالغی را به دبی و ایران انتقال دهند. 

مقامات هندی هم اکنون در حال تحقیق در مورد مبادلات مالی انجام شده توسط این افراد هستند. 

بانک یو سی او تاکید کرده است پرداخت هایی که به این افراد انجام شده است در قالب گشایش تسهیلات اعتباری نبوده است. 

این بانک افزوده است: «مبالغ مذکور از محل سپرده های ایران موجود در این بانک پرداخت شده است و هیچ گشایش اعتباری انجام نشده است.» 

دوشنبه گذشته به دنبال انتشار خبر مربوط به پرداخت ۹.۵ میلیارد روپیه برای صادرات آتی به ایران بانک مرکزی هند اطلاعیه ای منتشر کرد و از بانک های این کشور خواست نظارت بیشتری در زمینه مبادلات مالی صادرات این کشور داشته باشند. 

در این اطلاعیه آمده است: صادرکننده ای که پولی را برای صادرات کالای خود دریافت می کند باید در مهلت تعیین شده، آن کالا را به مقصد برساند و بانک ها باید با دقت نظر و پیگیری های خود مطمئن شوند صادرات کالای مورد نظر در مهلت تعیین شده انجام گیرد. 

بر اساس توافق دولت های ایران و هند و در پی تحریم های غرب ۴۵ درصد پول نفت صادراتی ایران به هند در بانک یو سی او نگهداری می شود که مقرر شده است پول کالاهای صادراتی هند به ایران از این محل پرداخت شود.
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 5188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *