۰

برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی منتظر کنفرانس لندن

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشرح جزییات تولید ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز در سال ۹۴، از معرفی ۴ پروژه از جمله لایه نفتی پارس جنوبی در کنفرانس لندن در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی ایران به منظور جذب سرمایه گذار خبر داد.
به گزارش «ميزنفت»، علی اکبر شعبان پور در گفت و گو باایسنا، درباره برنامه‌های توسعه فازهای پارس جنوبی در سال آینده با توجه به کمبود منابع مالی که از سوی وزیر نفت مطرح شده، اظهار کرد: اینکه مشکل منابع مالی داشته باشیم کاملا درست است و ما نیز با مشکل منابع مالی روبه رو بودیم؛ بنابراین پروژه ها را اولویت بندی کرده و طبق برنامه ها پیش رفتیم.

وی با بیان این که با توجه به محدودیت مالی موجود برای سال آینده بیشتر بر تکمیل طرح ها و رساندن آنها به ظرفیت اسمی متمرکز شدیم، گفت:همچنین برای تکمیل فازهای ۱۹ ،۲۰ و ۲۱ نیز برنامه هایی داریم که در صورت تامین مالی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در پاسخ به این که تولید گاز ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز در سال آینده از کدام فازها محقق خواهد شد؟ تصریح کرد:در سال جاری توسعه هفت فاز در برنامه قرار گرفت که به معنای تولید ۷ میلیارد فوت مکعب گاز است که فاز ۱۷ به بهره برداری نمی رسد، بنابراین با تکمیل این فازها به اضافه فاز ۱۹ که در برنامه سال آینده قرار دارد در مجموع ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به تولید گاز کشور اضافه خواهد شد.

به گفته شعبان پور مجموع فازهای در اولویت در سال جاری به علاوه توسعه فاز ۱۹ منجر به تولید ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این که آیا پروژهای پارس جنوبی در کنفرانس لندن برای جذب سرمایه گذار معرفی می شوند، اضافه کرد:۴ پروژه در کنفرانس لندن رونمایی می شود که از جمله آنها می توان به فاز ۱۱، لایه نفتی پارس جنوبی،و پارس شمالی اشاره کرد.
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 5325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *